۲۲ بهمن ماه عید جهان اسلام است

امام جمعه انزلی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: همه ما باید شکرگذار این نعمت الهی باشیم و به مناسبت سالروز ۲۲ بهمن نماز شکر به جای آوریم.

۲۲ بهمن ماه عید جهان اسلام است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  افق انزلی ، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه انزلی در خطبه های نماز جمعه این هفته  در رابطه با ایام الله دهه فجر بیان کرد: ۲۲ بهمن یوم الله است و صرفا یک روز ملی و محدود به ایران نیست ،بلکه یک روز الهی و اسلامی است که حتی بعضی از علما و بزرگان آن  را عید می نامند.عیدی همانند عید قربان ،زیرا همانطور که پس از سربلندی حضرت ابراهیم (ع) در امتحانات سخت خداوند آن روز را عید قربان نام نهاد ،مردم ایران نیز برای پیروزی در انقلاب اسلامی امتحانات سختی را پشت سر گذاشتند.

1263-shams-emamejome

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در سخت ترین شرایط انقلاب کردند افزود: در شرایط شکنجه ،ظلم و نا عدالتی علیه طاغوت قیام کردند فلذا ۲۲ بهمن عید است و این عید هم منحصر به کشور ما نیست چرا که این انقلاب برای جهان اسلام است و انقلاب اسلامی حد و مرز نمی شناسد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش تاریخ انقلاب به نسل آینده اظهار کرد: ۲۲ بهمن ماه باید سرمشق نسل آینده باشد تا بدانند پدران و مادرانشان در چه شرایط سختی با کفر به مبارزه پرداختند و برای آینده انقلاب اسلامی مقاومت نمودند.

خطیب جمعه انزلی افزود: ۲۲ بهمن مربوط به قشر خاصی نیست و همه باید در این راهپیمایی با شکوه شرکت کنند ،و این نشان از عظمت نظام انقلاب و راه شهیدان در کشور است.مردم با حضورشان در این راهپیمایی نشان می دهند انقلاب هنوز زنده و در حال حرکت است.و مثل خیلی از حکومتها نیست که جشن نمادین برگزار می کنند و عده معدودی در آن حاضر خواهند شد ،بلکه حضور با شکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می دهد که هموراه پای نظام و انقلاب ایستاده و پیرو خط رهبری هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین افزود: همه ما باید شکرگذار این نعمت الهی باشیم و به مناسبت سالروز ۲۲ بهمن نماز شکر به جای آوریم.

وی همچنین در خصوص دستاوردهای صنعت هوا و فضا در هفته گذشته بیان کرد:در روزهای گذشته ماهواره فجر به فضا پرتاب شد ،این ماهواره از موارد گذشته قدرتمند تر و دارای تکنولوژی بالاتری بود اما ماهواره بر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن چیزی است که داغ دل آمریکا و اسرائیل را تازه کرده است ،چرا که آنها می دانند این موشکی که با این قدرت ماهواره را به صورت عمودی به فضا پرتاب می کند اگر به صورت افقی حرکت کند چه بلایی سرشان خواهد آمد.

وی تصریح کرد: این پیشرفتهای علمی نشان می دهد ملت با تحریم و تهدید عقب نشینی نخواهد کرد ،این دستاوردها در اوج تحریم ایجاد شده و خود آنها می دانند با وجود همه سختی ها جمهوری اسلامی توانسته به این پیشرفتهای مهم دست یابد.

وی خاطر نشان کرد: این جوانان با خودباوری و نیروی ایمان ثابت کردند که ما می توانیم ، در نقطه مقابل هم می طلبد که مسوولین کشور نسبت به این پیشرفتها و توانایی ها توجه داشته باشند و برای پیشرفت علم بودجه تخصیص دهند.

امام جمعه انزلی در پایان گفت: برخلاف بعضی ها که فکر می کنند موفقیت و پیشرفت تنها از طریق مذاکرات ممکن است باید گفت اینگونه مسایل علمی  و خودباوری هاست که به ما قدرت می دهد ،وقتی جوانان ما به این باور رسیده اند انتظار می رود مسوولین ما نیز به این خودباوری برسند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه