مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

صید ۳۳۸ تنی صیادان گیلانی از دریای خزر

مدیرکل شیلات گیلان، با اشاره به صید ۳۳۸ تنی صیادان از دریای خزر، گفت: ۱۲۸ تن ماهی سفید و ۲۰۰ تن ماهی کفال و مابقی از سایر آبزیان بوده است.

صید ۳۳۸ تنی صیادان گیلانی از دریای خزر

به گزارش ۸دی،عظیم مدبری  با اشاره به خوشحالی صیادان از افزایش صید پس از دو ماه، گفت: از ۲۰ مهر که صیادان گیلانی به دل دریا زده اند تا کنون ۳۳۸ تن انواع ماهی استخوانی به ارزش ۳۱۸ میلیارد ریال از خزر صید کرده اند.

وی با اشاره به افزایش صید و مطلوب بودن شرایط جوی برای صیادی افزود: غالب صید صیادان پره دو گونه ماهی سفید و کفال و مابقی مربوط به سایر آبزیان بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان از صید ۱۲۸ تنی ماهی سفید و ۲۰۰ تنی ماهی کفال خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۰۰۰ صیاد گیلانی در ۴۷ شرکت صیادی پره فعالیت می کنند.

مدبری، صید غیر مجاز، آلودگی رودخانه‌ها و کاهش ماهیان مولد را از مهمترین عوامل کاهش ذخایر دریای خزر و کسادی بازار صیادی در گیلان دانست.

وی همچنین از رونق صید کیلکا در گیلان خبر داد و عنوان کرد: صیادان گیلانی از ابتدای امسال تاکنون با صید کیلکا از دریای خزر ۲۵۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه صید کیلکا از ۲۰ خرداد در گیلان آغاز شده و صیادان گیلانی تاکنون ۴۴۴۰ تن کیلکا از خزر صید کردند، متذکر شد: این میزان صید دو درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه گیلان ۲۴۰ صیاد کیلکا و ۳۰ فروند شناور صید کیلکا دارد، اظهار کرد: از این میزان صید ۴۳۳۳ تن برای تولید پودر و کنستانتره و بقیه به مصرف انسانی رسیده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه