لبخندها و دید و بازدیدهای دولتمردان با غرب، جز توهین و تحریم‌های جدید، چیزی عاید کشور نکرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در مدت یک سال و نیم از عمر دولت یازدهم، مردم متوجه شدند عقب‌نشینی و لبخندها و دید و بازدیدها جز توهین، تحقیر، تهدید و تحریم‌های جدید، چیزی عاید کشور نکرد.

لبخندها و دید و بازدیدهای دولتمردان با غرب، جز توهین و تحریم‌های جدید، چیزی عاید کشور نکرد

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر در این شهرستان دفاع از ارزش‌های دینی و مقابله با استبداد و استعمار را مهم‌ترین ویژگی امام خمینی (ره) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در موضع‌گیری سیاسی مجذوب وعده‌ها و لبخندهای غرب نمی‌شد، اظهار داشت: امام راحل هرگز مرعوب فشارها و تهدیدهای دشمن نمی‌شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه امام راحل معتقد به سقوط حکومت سلطنتی در ایران بود، ادامه داد: امام (ره) فرمودند که شاه باید برود و در مقابل استکبار جهانی، آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند، چراکه مبارزه با غرب اساس کار امام (ره) بود.

میرحسینی اشکوری با یادآوری سخن تاریخی امام (ره) درباره رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) در این باره فرمودند که اسرائیل یک غده سرطانی و هدفش تفرقه در جهان اسلام و اشغال سرزمین‌های اسلامی از نیل تا فرات است.

وی به موضع امام (ره) در دفاع از دین و ارزش‌های دینی و دشمن‌شناسی اشاره و تصریح کرد: امام خمینی (ره) به صراحت فرمودند که اگر دشمنان بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما نیز در مقابل همه آنها خواهیم ایستاد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امام خمینی (ره) مناسبات و قوانین غربی را معیار و ملاک برای مواضع خود نمی‌دانستند و فرمودند «من به صراحت اعلام می‌کنم هر چه که موافق دین و قوانین اسلام باشد با کمال تواضع گردن می‌نهیم و هرچه مخالف دین و قرآن باشد ولو قانون اساسی و لوازمات بین‌المللی باشد با آن مخالفیم».

این استاد حوزه به نمونه‌هایی از ایستادگی امام (ره) در مقابل باطل اشاره و اضافه کرد: امام (ره) معتقد به مقاومت و پایداری در مقابل زورگویی آمریکا بود و می‌فرمودند که اگر شما در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی یک قدم عقب‌نشینی کنید او صد قدم جلو خواهد آمد.

میرحسینی اشکوری با بیان اینکه برخی در موضع‌گیری سیاسی خود خلاف مشی امام (ره) حرکت می‌کنند، تشریح کرد: این افراد سیاست انفعالی سازش و لبخند را در پیش گرفته‌اند و اعتقاد دارند راه برطرف شدن مشکلات سازش با غرب و جلب رضایت استکبار جهانی است و به جای تکیه به مردم و فعال کردن توان بالقوه اقتصادی و توسعه اقتصاد مقاومتی، چشم به وعده‌های بیگانگان دوخته‌اند که این اشتباه بزرگ و انحراف از خط امام (ره) و رهبری بوده و دشمنی آمریکا دشمنی با اسلام و آرمان‌های انقلاب است.

وی، موضوع انرژی هسته‌ای را برای غرب بهانه‌ای بیش ندانست و توضیح داد: آمریکایی‌ها به این موضوع اعتراف کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه به مصاحبه یکی از مسئولان گذشته آمریکایی با یک خبرگزاری داخلی اشاره کرد و یادآور شد: این مسئول آمریکایی در آن مصاحبه به صراحت اعلام می‌کند که انرژی هسته‌ای بهانه است، آمریکا مخالف استقلال ایران است و دیدگاه واشنگتن در قبال ایران این است که چرا ایران کشوری مستقل بوده و دستورهای واشنگتن را نمی‌پذیرد.

این محقق و نویسنده درباره مسائل داخلی کشور، متذکر شد: در مدت یک سال و نیم از عمر دولت یازدهم، مردم متوجه شدند عقب‌نشینی و لبخندها و دید و بازدیدها جز توهین، تحقیر، تهدید و تحریم‌های جدید، چیزی عاید کشور نکرد.

میرحسینی اشکوری تأکید کرد: رئیس جمهور پس از تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، وی را باهوش و مؤدب نامید در حالی که آمریکایی‌ها گفتند دولت آقای روحانی غیرقانونی و خطرناک است و اوباما پس از تماس تلفنی ایران را تهدید نظامی کرد و وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای فریبکاری را جزو خصوصیات ایرانی‌ها دانست.

وی اظهار کرد: همان زمان که مسئولان دولت با خوشحالی از پیروزی در مذاکرات و شکست غرب و ترک برداشتن تحریم‌ها سخن می‌گفتند، تاکنون علاوه بر باقی بودن تحریم‌های قبلی حدود ۱۰۰ تحریم دیگر علیه ایران وضع شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه به سخنان اخیر دیوید کوهن طراح تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: دیوید کوهن به صراحت می‌گوید که ایران در توافق ژنو گشایش ناچیز و موقتی به دست آورد، اما تمام ساختار تحریم‎های مالی، بانکی، نفتی و تجاری همچنان در توافق ژنو بدون تغییر حفظ شده است و تحریم‎های ما در بخش حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر نیز به طور مجزا ادامه دارد و تمام تحریم‎های مربوط به روابط اقتصادی ایران و آمریکا نیز سر جایش باقی است.

میرحسینی اشکوری عنوان داشت: به فرض که بتوانیم با عقب‌نشینی‌های مکرر به توافق برسیم، اما این آغاز شکست ماست، چراکه دشمن متوجه نقطه ضعف ما شده و با کوچک‌ترین حرکت ضد استکباری که منافع وی را به خطر اندازد بار دیگر ما را تحریم می‌کند و این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

وی در پایان تنها راه نجات کشور را تکیه بر قدرت ملی کشور و محور قرار دادن تولید و توسعه اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: باید بتوانیم با وجود تحریم و فعال کردن اقتصاد مقاومتی، مشکل تورم و بیکاری را برطرف کنیم و در این صورت به آرمان‌های امام (ره) و رهبری عمل کرده‌ایم و این همان راه امام (ره)، خط رهبری و خواسته ملت مقاوم ایران اسلامی است./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه