شطرنجبازان گیلانی در مسابقات قهرمانی مدارس آسیا درخشیدند

شطرنجبازان گیلانی در مسابقات شطرنج قهرمانی مدارس آسیا خوش درخشیده و عناوین قهرمانی متعددی را کسب کردند.

شطرنجبازان گیلانی در مسابقات قهرمانی مدارس آسیا درخشیدند

به گزارش ۸دی،رئیس هیات شطرنج استان گیلان  اظهار داشت: مسابقات شطرنج قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر قهرمانی آسیا به میزبانی فیلیپین و به صورت آنلاین برگزار و هفت شطرنجباز گیلانی با درخشش خود، عناوین قهرمانی را صاحب شدند.

حسین میربلوک افزود: در جریان این رقابت ها و در بخش مسابقات دانش آموزان دختر، عسل ابراهیمی ، آدرینا ایمانی و آرشیدا رستگار، شطرنجبازان شایسته گیلانی در رده های سنی مختلف در قالب تیم ایران موفق به کسب عناوین قهرمانی شدند.

وی ادامه داد: همچنین در رقابت های شطرنج دانش آموزان قهرمانی مدارس آسیا در بخش پسران ، ماهان رمضانی ، آرین برادران تمدن ، آروین دانش آراسته و باراد احمدی، شطرنجبازان ارزنده استان گیلان حایز رتبه های برتر شدند.وی بیان کرد:

رئیس هیات شطرنج استان گیلان خاطرنشان کرد: خوشبختانه رشته ورزشی شطرنج از دیرباز جایگاه ویژه ای در گیلان داشته و این استان یکی از قطب های برتر شطرنج در کشور بشمار می رود و همواره شطرنجبازان زبده گیلانی در تیم های ملی مختلف رده های سنی ایران، حضور چشمگیر و موثری دارند.

در مسابقات شطرنج قهرمانی مدارس آسیا، ۸۹۳ شطرنجباز دختر و پسر از ۲۵ کشور از قاره کهن به میزبانی کشور فیلیپین در ۱۲ جدول و به صورت آنلاین با هم به رقابت پرداختند.

تیم ایران با ۹۶ شطرنجباز و ۲۴ تیم در این دوره از رقابت ها حضور یافت که سرانجام با درخشش شطرنجبازان گیلانی و سایر شطرنجبازان استان های مختلف، با کسب ۱۱ مدال تیمی و هفت مدال انفرادی، پس از هند در هر دو بخش نایب قهرمان مدارس شطرنج آسیا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه