رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گیلان:

تبلیغات انتخاباتی توسط هیئت‌های نظارت شورای نگهبان رصد می‌شود

​بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر تقریبا به اتمام رسیده است گفت: نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات توسط هیئت‌های نظارت شورای نگهبان رصد می‌شود.

تبلیغات انتخاباتی توسط هیئت‌های نظارت شورای نگهبان رصد می‌شود

به گزارش ۸دی،خلیل بهروزی‌فر شامگاه جمعه (۲۱ خرداد) در برنامه در مسیر توسعه با تاکید بر نظارت بر فعالیت‌‌های تبلیغاتی کاندیداهای شواهای اسلامی شهر و روستاو ریاست جمهوری در استان گفت: چند ماهی است که در ارتباط با بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت و برنامه‌ریزی‌هایی برای بررسی صلاحیت کاندیداها فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم.

رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گیلان تشکیل هیئت‌های نظارت در سطح بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌های استان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: بر اساس تقویم انتخابات شوراهای اسلامی داوطلبان فرآیند ثبت نام خود را انجام دادند و پس از این مرحله بر اساس همان برنامه هیئت‌های نظارت کار بررسی صلاحیت‌ها را آغاز کردند.

وی با تاکید بر اینکه صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر تقریبا به اتمام رسیده و در هیئت مرکزی هم بررسی شد اذعان کرد: همزمان با شروع تبلیغات شوراهای اسلامی هیئت نظارت ما در بخش‌ها و شهرستان‌های استان گیلان نسبت به نظارت نحوه تبلیغات کاندیداها اقدام می‌کنند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان گیلان یادآور شد: رسیدگی به گزارش‌های مردمی در ارتباط با نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات شوراها توسط هیئت‌های نظارت بخش و شهرستان انجام می‌شود و اقدامات آن‌ها در این مرحله هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* ۹۶ درصد شعب انتخاباتی در استان گیلان آنلاین هستند

«سید سجاد عبداللهیان» نیز در این جلسه درباره نحوه برگزاری انتخابات الکترونیک شوراهای اسلامی مواردی را ذکر کرد و ابراز داشت: ما برای فرآیندهای اخذ رأی روز انتخابات نیاز به ارتباطات پوشش همراه اول و ایرانسل داریم از طرفی در برخی مناطق هم امکان دارد ارتباط ۳G و یا USDD هم برای ما کفایت کند.

رییس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه عملا سه نوع ارتباط مخابراتی برای فرآیند اخذ رأی مورد استفاده قرار می‌گیرد تصریح کرد: حدودا ۹۶ درصد شعب انتخاباتی در استان گیلان آنلاین هستند از طرفی تمهیداتی نیز برای آفلاین بودن شرایط هم در نظر گرفته‌ایم.

وی تکراری نبودن رأی و احراز صلاحیت خود فرد رأی دهنده را دو موردی که توسط دستگاه‌های احراز صلاحیت در زمان اخذ آراء مورد بررسی قرار می‌‌گیرد اعلام و خاطرنشان کرد: در شرایط آفلاین مهر شناسنامه عدم تکراری بودن رأی را مشخص می‌کند و در شرایط آنلاین هم این کار توسط بانک ثبت‌احوال انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه