رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد:

سوء استفاده از عواطف شهروندان شگرد مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتا گیلان در خصوص پیامک، اپلیکیشن ‌و لینک‌های جعلی پرداخت فطریه در فضای مجازی به مردم هشدارها داد و گفت: سوء استفاده از عواطف شهروندان شگرد مجرمان سایبری است.

سوء استفاده از عواطف شهروندان شگرد مجرمان سایبری

به گزارش ۸دی،سرهنگ “امیرحسین نقی‌مهر” اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، افراد سودجو و فرصت‌طلب با سوء استفاده از عواطف شهروندان با هدف سرقت اطلاعات و برداشت از حساب آنها اقدام به ارسال پیامک جعلی پرداخت فطریه و یا ساخت اپلیکیشن‌های غیرقانونی می‌‌کنند.
وی ادامه داد: مردم به هیچ عنوان به لینک‌ها و صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ در این خصوص می‌‌کنند، توجه نکرده و حتما برای انجام امور خیرخواهانه به مؤسسات معتبر مراجعه و بدون نگرانی نذورات خود را پرداخت کنند.
رئیس پلیس فتا استان گیلان افزود: کلاهبرداران همیشه به دنبال موضوعات مورد توجه اکثر مردم در برهه زمانی خاص هستند و عدم توجه شهروندان به هشدارهای پلیس و ناآگاهانه عمل کردن در فضای مجازی باعث می‌‌شود، عمل خیرخواهانه آنها در این فضا باعث شکل‌گیری یک کلاهبرداری سایبری شود.
این مقام انتظامی از مردم خواست در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، صحت آن را از طریق مراجعه و تماس با شماره تلفن‌های رسمی درج شده در سایت، مورد بررسی قرار دهند و از باز کردن لینک‌‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
سرهنگ نقی‌مهر در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه