مدیرکل بیمه سلاپت گیلان:

بیماران کرونایی فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان این که این سازمان افراد فاقد تمکن مالی مناسب را به رایگان تحت پوشش بیمه قرار می دهد گفت: بیماران کرونایی بدون بیمه روی تخت بیمارستان بیمه می شوند.

بیماران کرونایی فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

به گزارش ۸دی،جمشید محمدی دوشنبه اظهار داشت: هدف دولت کمک به اقشار آسیب پذیرجامعه است و افرادی که از تمکن مالی مناسب برخوردار نیستند می توانند رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی با اشاره به این که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون، ۱۵ هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند، تصریح کرد: در راستای ارایه خدمات درمانی مطلوب به بیمه شدگان، هزینه درمان این تعداد از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا از سوی بیمه سلامت استان گیلان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه دو داروی درمان بیماری کووید ۱۹ به نام رمْدسیویر (Remdesivir‎)  و فاویپیراویر (Favipiravir) تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اضافه کرد: بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از مزایای بیمه ای داروهای فوق بهره مند می شوند.

 محمدی افزود: سهم سازمان بیمه سلامت برای هزینه هر بیمار مبتلا به ویروس کرونا میانگین ۴۰ میلیون ریال در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی است که این مبلغ توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطرنشان کرد: افراد فاقد دفترچه بیمه ای می توانند تا پایان سال جاری با مراجعه به ۶۲ دفتر پیشخوان دولت طرف قرارداد در استان طی ۱۵ دقیقه به طور رایگان صاحب دفترچه بیمه سلامت همگانی شده و از خدمات آن استفاده کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه