سران فتنه را باید به “عمر سعد” تشبیه کرد نه “حر”/ دولت در مسیرفتنه‌گران حرکت نکند

استاد حوزه و دانشگاه تشبیه سران فتنه به «حر» را اشتباهی فاحش خواند و گفت: سران فتنه را باید به «عمر سعد» تشبیه کرد چرا که حر با موعظه امام برگشت و توبه کرد و در رکاب امام به شهادت رسید.

سران فتنه را باید به “عمر سعد” تشبیه کرد نه “حر”/ دولت در مسیرفتنه‌گران حرکت نکند

به گزارش ۸دی نیوز، مراسم سومین روز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌الله قائمی با حضور مسئولین استانی  و مردم شهرستان رودسر در روستای آزارکی بخش رحیم آباد این شهرستان برگزار شد.

سید کاظم میرحسینی اشکوری با تاکید براینکه حجت‌الاسلام قائمی در طول عمر خود با تمام وجود در راه ولایت و اسلام ایستادگی کرد و در طول ۵۰ سال مجاهدت در اسلام و انقلاب چیزی جز رضای خدا نمی طلبید.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: او عالمی مجاهد ،پرهیزکار و در مکتب عاشورا رشد نمود و تمام وجود خود را در راه انقلاب و ایران اسلامی تلاش کردو بی توجهی به مال دنیا و ایمان قوی او را به عرش برد.

اشکوری اضافه کرد: انسان با الگو پذیری از عاشورا می تواند خود در مسیر تکامل قرار دهد و نقش امام حسین(ع) به عنوان الگویی سرشار از الهیات در تاریخ بی نظیر است .

وی با تاکید براینکه هیچ انقلابی مردم محوری در دنیا پیدا نمی شود که از  قیام عاشورا الگو گرفته نباشد وعلت پویایی انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی قیام سیدالشهدا (ع) است.

وی در ادامه افزود: نداشتن بصیرت باعث نابودی به انحراف کشیدن مسیر انقلاب می شود و بصیرت آگاهی از مسائل روز کشور و حضور در صحنه از شاخصه های حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌الله قائمی بود.

اشکوری اظهار کرد: در بحران فتنه ۸۸ بعضی از خواص سکوت کرده و یا با فتنه همراهی کردند که نشاندهنده عدم بصیرت آنهاست.

استاد حوزه و دانشگاه تشبیه سران فتنه به «حر» را اشتباهی فاحش خواند و خاطرنشان کرد: سران فتنه را باید به «عمر سعد» تشبیه کرد چرا که حر با موعظه امام برگشت و توبه کرد و در رکاب امام به شهادت رسید اما عمر سعد بی‌توجه به مواعظ امام حسین (ع) به عمارت ری می‌اندیشید و مقابل امام ایستاد، چنان که سران فتنه بی‌توجه به سخنان رهبری و اتمام حجت ایشان با بیانیه‌های تند عده‌ای را به فتنه‌گری تشویق می‌کردند.
میر حسینی‌ اشکوری با انتقاد از برخی سیاست‌های اخیر دولت متذکر شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه و فتنه‌گران از خطوط قرمز نظام است بنابراین دولتی که شعار اعتدال می‌دهد نباید در مسیر ریل‌گذاری شده فتنه‌گران حرکت کند.
3225 (2)
3225 (3)
3225 (4)
3225 (7)
3225 (1)
3225 (5)
3225 (6)
3225 (8)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد املشی
متاسفانه حجت الاسلام قائمی در استان و کشور شناخته شده نیست. ایشان هر چه داشت در راه انقلاب و اسلام فدا کرد. انقلابی تازه به دوران رسیده نبود از سال 42 مبارزه می کرد. و هرگز هیچ مسئولیت دولتی قبول نکرد و با کشاورزی امرار معاش می کرد. به سایت وزین 8 دی توصیه میکنم زندگی نامه ایشان را تهیه و منعکس کند. از حجت الاسلام اشکوری همرزم ایشان هم تشکر می کنم که در سخنان خود حق مطلب را در باره ایشان ادا کردند.
در حاشیه