مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان:

۱۱ میلیارد تسهیلات کم بهره به دو نهاد خدماتی لنگرود تخصیص یافت

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت: ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به دو نهاد خدماتی کمیته امداد و بهزیستی شهرستان لنگرود پرداخت شده است.

۱۱ میلیارد تسهیلات کم بهره به دو نهاد خدماتی لنگرود تخصیص یافت

به گزارش ۸دی،یونس رنجکش ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های اشتغال زایی کمیته امداد و بهزیستی و وضعیت پرداخت تسهیلات از محل منابع واحدهای آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا لنگرود گفت: دولت با همه مشکلاتی که در حوزه تأمین منابع مالی داشته است از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی را در حوزه اشتغالزایی با محورهای اشتغال پایدار در مناطق روستایی، طرح فراگیر اختصاص داده است.

رنجکش با اشاره به عزم جدی دولت در این بخش، افزود: در سطح استان نیز تلاش شده با پیگیری حوزه معاونت اقتصادی و همکاری دستگاه‌های ذیربط و بانک‌ها این اعتبارات را جذب کنیم.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان به مشکلات به وجود آمده در پرداخت‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود اعم از مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی و همچنین زمان اندک تا پایان فعالیت دولت دوازدهم باید تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های در دست اجرا انجام دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تأثیرات آن بر رونق اقتصادی و پایداری درآمد خانوارها، تصریح کرد: باید در روند پرداخت‌ها تسریع شود.

رنجکش با اشاره به وضعیت شهرستان لنگرود در حوزه طرح‌های بهزیستی و کمیته امداد، گفت: از اعتبارات کمیته امداد چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مجموع ۱۸۰ میلیارد تومان که از محل صندوق توسعه ملی در این بخش بوده اختصاص یافته که تاکنون سه میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی گفت: شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار سهم بهزیستی شهرستان لنگرود بوده که از این میزان تاکنون پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها ابلاغ شده است.

رنجکش اظهار کرد: درمجموع ۱۱ میلیارد تومان اعتبار با سود اندک در اختیار دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته که به نوعی در چرخه اقتصادی منطقه نیز تأثیر گذار بوده است.

وی همچنین به موضوع پرداخت تسهیلات کرونا نیز اشاره کرد و افزود: ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه در شهرستان لنگرود پرداخت شده است.

رنجکش با بیان اینکه ۲۵۴ طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حوزه اشتغال پایدار مناطق روستایی تخصیص یافته است، ادامه داد: امیدواریم این اشتغال با اعتبارات تحقق یابد.

وی با اشاره به تعهد ایجاد ۸۹۱ شغل در حوزه اشتغال دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: در حال حاضر تنها ۲۶ درصد این تعهد محقق شده است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه