ساخت پهباد سم پاش توسط جوان صومعه سرایی + عکس

جوان صومعه سرایی با مشارکت همکارانش در پارک علم و فناوری یک پهباد سمپاش ساخت.

ساخت پهباد سم پاش توسط جوان صومعه سرایی + عکس
به گزارش ۸دی، مهدی صیف زاده، سازنده پهپاد سمپاش گفت: من به عنوان نماینده رسمی شرکت “ماشین کاشت فارس” و “جهان جدید”، موفق شدم این سمپاش ۶ موتوره را بسازم .

وی افزود: این پهباد سمپاش با مخزن ۱۵ لیتری محلول سم ، با سرعت ۷ متر بر ثانیه ، توانایی دارد مدت ۱۰ دقیقه پرواز کند و در هر ۷ تا ۱۰ دقیقه یک هکتار شالیزار را سمپاشی کند.

مهدی صیف زاده گفت: قیمت پهپادهای سمپاش خارجی وارداتی ۲۵۰ میلیون تومان است در حالی که برای طراحی و ساخت صفر تا صد این پهپاد کاملاً ایرانی، فقط ۱۶۰ میلیون تومان هزینه شد.

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم به مزایای استفاده از  پهپاد در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : سرعت انجام عملیات سمپاشی ، پاشیدن یکنواخت سم در شالیزار و مصرف کم آب از جمله مزایای استفاده از این پهپاد سمپاش است .

حیدر کامیاب افزود : کاربرانی که از سمپاش های معمولی استفاده می کنند در تماس مستقیم با سم قرار دارند اما در پهپاد سمپاش کاربر هیچ تماسی با سم ندارد .

برای نخستین بار ۶ هکتار از شالیزارهای روستای نوخاله جعفری با استفاده از این سمپاش ، سمپاشی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
سلام شماره تماس بزاین جهت راهنمای وخرید بزنگم این هم شماره منه دوست گرامی۰۹۱۱۱۴۵۲۳۰۷
مهدی
با سلام قابل توجه کشاورزان عزیز که نیاز به سمپاشی مزارع و زمینهای خود با پهپاد دارند. امکان درخواست خدمات سمپاشی مزارع کشاورزی با پهپاد در سامانه آنلاین پهپادکار به صورت رایگان فراهم شده است. کشاورزان محترم می توانند در هر ساعتی از شبانه روز با مراجعه به سامانه پهپادکار، درخواست سمپاشی خود را به صورت رایگان ثبت کنند تا درخواست سمپاشی بدون واسطه و فوت وقت به اطلاع پهپادداران سراسر کشور و منطقه رسیده و با کشاورز تماس گرفته شود. ادرس سامانه پهپادکار: www.pahpadkar.com
در حاشیه