رئیس جمهور پاسخ قاطع‌ تری به اظهارات کامرون بدهد

رضا سراج: دیدار با نخست وزیر انگلیس با توجه به مواضع گذشته این کشور نسبت به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران باید با تأمل بیشتری انجام می‌شد.

رئیس جمهور پاسخ قاطع‌ تری به اظهارات کامرون بدهد

به گزارش ۸دی نیوز، رضا سراج در گفت‌وگو با فارس گیلان با اشاره به تشکیل جریان داعش اظهار کرد: داعش توسط سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای منطقه و بین‌المللی تشکیل شده و در پشت صحنه رژیم صهیونیستی است.

 وی ماموریت جریان داعش را بی‌ثبات‌سازی عراق و دولت‌های حوزه شام عنوان کرد و افزود: درگیرسازی ارتش دولت‌های حوزه شام و زمینه‌سازی برای حمله رژیم صهیونیستی به مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان از جمله اهداف داعش در منطقه است.

سراج با بیان اینکه اقدام‌های داعش باید همراه با عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مقاومت فلسطین تحلیل شود، تصریح کرد: تشکیل داعش و اقدام‌های این گروه همزمان با حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه مقاومت اسلامی زمینه‌ساز ایجاد ناتوی غربی و عربی است و با این ائتلاف می‌خواهند ناتوی غربی و عربی را در منطقه تشکیل دهند.

کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه از شکل‌گیری وضعیت امنیتی جدید در منطقه خبر داد و بیان کرد: همان طور که بارها در سال‌های اخیر به اثبات رسیده، اقدام‌های آمریکا از محاسبه غلط سرچشمه گرفته و این ائتلاف نیز دارای محاسبه اشتباه است.

وی با تاکید براینکه تشکیل ائتلاف علیه داعش ناشی از اشتباه محاسباتی است، یادآور شد: آمریکا نتیجه اشتباه مذکور را به صورت ضررهای بسیار سنگین مشاهده می‌کند.

رئیس جمهور پاسخ قاطع‌تری به اظهارات کامرون بدهد

سراج در ادامه به دیدار دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهور ایران اشاره کرد و افزود: دیدار با نخست وزیر انگلیس با توجه به مواضع گذشته این کشور نسبت به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران باید با تأمل بیشتری انجام می‌شد.

کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه به اظهارات بعدی دیدار مذکور توسط نخست وزیر انگلیس اشاره کرد و گفت: پاسخ در خور توجهی باید به نخست وزیر انگلیس داده شود و اینکه وزارت امور خارجه پاسخ داده، به‌تنهایی کفایت نمی‌کند و دولتمردان به‌ویژه رئیس جمهور باید پاسخ محکم‌تری به اظهارات کامرون بدهد.

وی اظهارات نخست وزیر انگلیس را مداخله‌گرایانه و اهانت‌آمیز نسبت به ملت به‌ویژه دولت ایران خواند و اظهار کرد: پاسخ قاطع‌تر و در خور شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به اظهارات نخست وزیر انگلیس داده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه