تمهیدات تامین اجتماعی برای پیشگیری از انتشار کرونا

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اقدامات لازم برای کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری های انجام شده است.

تمهیدات تامین اجتماعی برای پیشگیری از انتشار کرونا

به گزارش ۸دی، محمد موافق، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان گفت: اعتبار دفترچه درمانی بیمه شدگانی که تا پایان بهمن بود و استحقاق دریافت خدمات درمانی را دارند تا پایان فروردین ۱۳۹۹ معتبر تلقی شده و مجاز به استفاده  از مزایای درمانی سازمان هستند و نیازی به مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی برای تامین اعتبار نیست.

موافق افزود: بیمه شدگانی که دفاتر درمانی آن‌ها تا پایان فروردین ۱۳۹۹ زودتر از موعد مقرر «۴ و ۶ ماهه» به پایان می ‌رسد لزومی به معرفی به شورای پزشکی نمی‌ باشد.

وی گفت : بازرسی از کارگاه‌ ها تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به جز موارد خاص نظیر درخواست صدور مفاصاحساب ماده (۳۷) قانون تامین اجتماعی درخصوص کارگاه‌های فاقد سابقه، درخواست بیمه شده و یا کارفرما مبنی بر انجام بازرسی موضوعیت نخواهد داشت.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان اعلام کرد :  تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگان و تداوم بیمه پردازی، تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ نیازی به استعلام از سازمان تامین اجتماعی نیست.
محمد موافق گفت :  مدت کارت مهارت فنی مشمولان قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در فواصل اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا فروردین ماه سال ۱۳۹۹ منقضی شود ، ادامه بیمه ‌پردازی تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ بلا مانع بوده و پس از آن نیز درصورت تأیید و تمدید اعتبار کارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیازی به مراجعه بیمه شده برای اعلام موضوع و تکمیل فرم درخواست نخواهد بود.
وی افزود : با توجه به شرایط کنونی پیشنهاد می شود مخاطبین از بستر اینترنت و سامانه های خدمات غیرحضوری برای امور خود بهره برداری کرده و از مراجعه  حضوری خودداری کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان اعلام کرد:  تمامی جلسات هیات های بدوی و تجدید نظر و کمیسیون های پزشکی تا پایان سال تعطیل است.

موافق در پایان با اعلام اینکه درحال حاضر تمامی شعب و واحدهای تابعه تامین اجتماعی استان در حال خدمت رسانی به مردم هستند با سپاس از همراهی و صبوری بیمه شدگان ، کارفرمایان و بازنشستگان گفت : امید است با مشارکت و همکاری شرکای اجتماعی در ادامه مسیر خدمت رسانی موفق و سربلند باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه