نباید مانع پیشرفت تکنولوژی در کشور شد / خطر پرتوهای مخابراتی قطعی نیست

مدیرکل دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه خطر احتمالی پرتوهای مخابراتی دلیل قاطعی برای توقف تکنولوژی محسوب نمی‌شود،‌گفت: سازمان انرژی اتمی و تنظیم مقررات رادیویی اعطای مجوز اپراتورها را بر عهده دارد.

نباید مانع پیشرفت تکنولوژی در کشور شد / خطر پرتوهای مخابراتی قطعی نیست

به گزارشهشت دی، عباس رحیمی‌خوش‌مکانی مدیرکل دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی در نشست خبری که در ارتباط با عملکرد شرکت ارتباطات مشترک در زمینه ساماندهای دکل‌های مخابراتی برگزار شد،‌اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات رادیویی به عنوان دو نهاد ناظر در حوزه انتشار امواج وظایفی را بر عهده دارند که ورود تجهیزات و اعطای مجوز به اپراتورها از جمله این وظایف و مسئولیت‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر اپراتورهای کشور تحت پوشش نظارت‌های ما هستند و ما به آنها مجوز می‌دهیم، گفت: همه شکایت مردم در زمینه نصب دکل‌های مخابراتی به ما واصل می‌شود و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در حال حاضر در دنیا تکنولوژی پایه‌های امنیت، سیاست،‌ اقتصاد را در بر می‌گیرد بنابر این توجه به توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل آن در زمینه تکنولوژی اهمیت بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

خوش‌‌مکانی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی در صورت امکان اجازه افزایش پرتوگیری را در کشور نمی‌دهد ولی این سوال مطرح است که آیا در دنیا و کشورهای مختلف به دلیل ریسک احتمالی پرتوها استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی متوقف شده است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که پرتوگیری‌ها کاهش یابد و این اقدام البته بر اساس احتمالات خطر انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر ایمنی تشعشع سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چند آنتن مخابراتی در کشور وجود دارد گفت: در حال حاضر آماری در این زمینه ندارم. همچنین در مورد محل قرار گرفتن آنتن‌‌های مخابراتی باید توجه داشت که  گاهی اپراتورها خودشان درخواست دارند که آنتن‌هایشان در سایه قرار گیرد چرا که پوشش شبکه برایشان کمتر می‌شود البته گاهی تداخلات در این زمینه بروز می‌یابد.

وی گفت:‌در زمینه نصب آنتن‌های مخابراتی موضوعات مختلف به وسیله نرم‌افزارها، نظارت شده و همه جوانب رعایت می‌شوند. و می‌توان گفت که آنتن‌های کشور شرایط خوبی به لحاظ ایمنی برای مردم دارد.

خوش‌مکانی خاطرنشان کرد:‌امواج مغناطیستی اعم از امواج آنتن‌ها و دکل‌ها گاهی مواقع برای شهروندان ترس‌هایی را به صورت ناخودآگاه ایجاد می‌کند و شکایت‌هایی بر همین اساس صورت می‌گیرد در حالی که آنتن‌ها نقش زیادی در حوزه پوشش اینترنت و موبایل در کشور دارد.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که حوزه زیرساخت آنتن‌ها تنها سازمان انرژی اتمی نمی‌توان برطرف کند و لازم است سازمان‌های مختلف در این زمینه همکاری داشته باشند. همچنین این موضوع مورد توجه ما است که ریسک احتمالی پرتوهای مخابراتی دلیل قاطعی برای توقف تکنولوژی در کشور نیست.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه