کاشت ۳۵ هزار اصله نهال در اراضی تخریب‌شده آستارا تا ۱۴ آذر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا از کاشت ۳۵ هزار اصله نهال از گونه‌های محلی در اراضی تخریب‌شده این شهرستان تا ۱۴ آذرماه جاری خبر داد.

کاشت ۳۵ هزار اصله نهال در اراضی تخریب‌شده آستارا تا ۱۴ آذر

به گزارش ۸دی، سیده نسرین غزنوی عصر امروز در جریان نهال‌کاری در گردنه حیران در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: طبق سیاست‌گذاری‌های دولت مبنی‌بر اقتصاد مقاومتی جنگل‌کاری مشارکتی از محل اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح، ۳۵ هزار اصله نهال از گونه‌های محلی تا ۱۴ آذرماه جاری در اراضی جنگلی تخریب‌شده باید کاشته شود، افزود: اسپینه، چلوند، باغ بذر باباعلی، حیران، لاتون شرقی و غربی ازجمله مکان‌های تخریب‌شده نیازمند به کاشت دوباره نهال هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا کاج‌های سوزنی‌برگ، شیردار، افرا، گیلاس و بلوط را ازجمله گونه‌های بومی مقاوم در مقابل بادهای منطقه دانست و تصریح کرد: طرح جنگل‌کاری مشارکت با همکاری جمعیت هلال‌احمر، آموزش‌وپرورش، سازمان‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های ورزشی علاوه‌بر شهرستان آستارا در چند شهرستان دیگر نیز اجرا می‌شود.

غزنوی عمده دلیل تخریب اراضی جنگلی را چرای دام و برداشت‌های بی‌رویه توسط عوامل انسانی دانست و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان برای حفاظت از اراضی جنگلی قرار است از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

وی با بیان اینکه تخریب اراضی جنگلی منجر به فرسایش خاک می‌شود و این فرسایش رانش خاک و جاری شدن سیل در کوهستان را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: با نهال‌کاری دوباره اراضی تخریب‌شده جنگل‌های بکر را در اراضی ملی شهرستان آستارا خواهیم داشت.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه