مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد:

اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در ۸ شهر گیلان/ ایجاد کلاس های تربیت بدنی در نواحی یک و دو رشت

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در هشت شهرستان گیلان، گفت: استان گیلان جز چهار استان باسواد کشور است که براساس آمار سال گذشته، ۹۷.۵ درصد جمعیت استان باسواد هستند.

اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در ۸ شهر گیلان/ ایجاد کلاس های تربیت بدنی در نواحی یک و دو رشت

به گزارش ۸دی، نادر جهان آرای سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فعالیت های نوسازی مدارس و احداث پروژه های مختلف با همراهی خیرین، اظهارداشت: با توجه به اینکه استخر شنای فرهنگیان همچنان بعد از یک دهه علی رغم تاکیدات لازم مبنی بر کمک به اتمام این پروژه، هنوز به بهره برداری نرسیده لذا از استاندار خواستاریم تا ادامه پروژه ساخت را به اداره کل نوسازی واگذار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در هشت شهرستان گیلان، گفت: استان گیلان جز چهار استان باسواد کشور است که براساس آمار سال گذشته، ۹۷.۵ درصد جمعیت استان باسواد هستند.

جهان آراء ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد بی سوادهای استان ۴۹ هزار و ۷۹۳ بوده که این آمار در سال ۹۷ به ۴۱ هزار و ۳۲۸ بی سواد رسیده است.

وی با بیان اینکه شهرستان های انزلی، رشت، لاهیجان، لنگرود و آستارا از آمار بالای باسوادی در استان برخوردار هستند، گفت: شهرستان های رضوانشهر، صومعه سرا، ماسال، تالش، شفت، سیاهکل، املش و فومن باید افزایش و جذب بتوانند به میانگین باسوادی استان برسند که در این راستا طرح شتاب بخشی سوادآموزی در هشت شهرستان مذکور اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یکی از مشکلات رجعت به بی سوادی و عدم انگیزه برای باسواد شدن و همچنین پایین بودن مشارکت برخی دستگاه ها در معرفی کردن افراد بی سواد عنوان کرد.

جهان آراء با اشاره به برگزاری پیش اجلاس نماز، گفت: امسال پیش اجلاس نماز با محوریت «نماز و مدرسه» در سطح مدارس دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به حرفه و مهارت آموزی دانش آموزان، گفت: توانمندسازی دانش آموزان در حوزه کسب و کار را در قالب مهارت آموزی و حرفه آموزی در مدارس دنبال می کنیم و در این راستا بازارهای هفتگی از تولیدات دانش آموزان هنرستان ها و متوسطه اول، در سطح مناطق برگزار می شود.

جهان آراء اضافه کرد: دانش آموزان با استعداد ما تولیدات خوبی دارند ولی سرمایه در گردش نداریم و در این راستا به دنبال یک محل یا غرفه دائمی برای عرضه محصولات بودیم که خواستیم تا با همکاری شهرداری ها و بخشداران در محل بازارهای هفتگی یک غرفه را به آموزش و پرورش اختصاص دهند تا دانش آموزان با عرضه محصولات خود تشویق و ترغیب شوند.

وی با اشاره به میزبانی استان برای برگزاری المپیادهای ورزشی کشوری، تصریح کرد: فعالیت‌های ورزشی یکی از موثرترین فعالیت ها در راستای تحقق شعار امسال آموزش و پرورش در مدارس است که نشاط، پویایی، سلامت جسم و روان را به دنبال دارد.

جهان آرا با اشاره به ایجاد کلاس های تربیت بدنی در نواحی یک و دو رشت، بیان کرد: این طرح در راستای افرایش سرانه ورزشی در مدارس اجرایی شده که هفته آینده هم در لاهیجان و رودبنه افتتاح می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به جایگاه شایسته استان در جشنواره فیلم رشد گفت: این جشنواره با دعوت دانش آموزان به تفکر و ساختن ، از مفاهیم انتزاعی آموزشها می‌کاهد، همچنین استفاده از فیلم در امر آموزش و پرورش سبب اجتماع پذیزی دانش آموزان و فعالیت های گروهی می شود که امسال ۴۹امین دوره جشنواره فیلم رشد در اواخر آذر ماه در استان برگزار خواهد شد.

جهان آرای با بیان اینکه ۱۶ درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، تصریح کرد: ۶۰ هزار و ۴۲ دانش آموز گیلانی در ۹۰۰ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، در این مدارس ۱۰ هزار و ۷۳۷ نیروی انسانی فعالیت دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه