رفع تصرف اراضی ۳۵ میلیاردی در آستانه‌اشرفیه

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.

رفع تصرف اراضی ۳۵ میلیاردی در آستانه‌اشرفیه

سردار “عزیزاله ملکی” ، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاههای شهرستان آستانه‌اشرفیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند و در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد فردی ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی حاشیه رودخانه سپیدرود را به تصرف خود درآورده و به صورت غیر قانونی آن را با سیم‌خاردار محصور کرده است.

سردار ملکی ادامه داد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش زمین تصرف شده ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است که در این راستا متهم ۵۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با تاکید بر حفظ بیت‌المال، به عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری اشاره کرد و از شهروندان خواست برای حفظ و حراست از اراضی و منابع ملی که متعلق به همه و نسل آینده است، در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه مورد مشابه مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه