ارتفاع موج خزر به ۳ متر می‌رسد/ آغاز وزش باد گرم و رعد برق در گیلان!

سرپرست اداره پیش‌بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان را یش بینی کرد.

ارتفاع موج خزر به ۳ متر می‌رسد/ آغاز وزش باد گرم و رعد برق در گیلان!

به گزارش ۸دی؛ مازیار غلامی عصر گفت: نقشه های هواشناسی نشاندهنده استقرار جوی کم و بیش ناپایدار طی ۲۴ ساعت اینده در منطقه است بنابراین طی این مدت مه الود بودن هوا، رگبار باران و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد:  با شکل گیری جریانات جنوبی، وزش باد جنوبی ( گرم بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید) تا اواسط روز شنبه مورد انتظار است؛ ضمن اینکه  از فردا( شنبه) بویژه بعد ظهر با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی ، کاهش محسوس دما ، مه الود بودن هوا ، ابرناکی ، بارندگی و وزش باد و رعد و برق( پاره ای نقاط شدید)تا اواسط هفته پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: بر همین اساس آسمان استان برای روز شنبه کمی تا نیمه ابری ، بعضی نقاط جلگه ای مه، افزایش دما، وزش باد جنوبی( گرم) بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید به تدریج افزایش ابر، بارندگی و وزش باد و رعد و برق ( بویژه عصر و شب / پاره ای نقاط شدید) و برای روز  یکشنبه ابری و مه آلود ، کاهش محسوس دما ، بارندگی و وزش باد و رعد و برق( پاره ای نقاط شدید) ، ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

غلامی به بیشینه و کمینه دمای استان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته؛  بیشینه دما مربوط به بندر کیاشهر با ۲۴ درجه سلسیوس و کمینه دما نیز مربوط به دیلمان با شش درجه سلسیوس بوده است.

وی اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته، به ترتیب ۲۳ و ۱۳ درجه سلسیوس ثبت شده است.

به گزارش ۸دی؛در اخطاریه ۱۶ سازمان هواشناسی کشور (ویژه هواشناسی دریایی) که امروز صادر شده، آمده است که ارتفاع موج دریا بین ۲ تا ۳ متر خواهد بود، بنابراین توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و صیادی و همچنین سایر اقدامات پیشگیرانه در این مدت اجتناب شود.

همچنین در این مدت شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا در مناطق ساحلی و فراساحلی در کرانه های جنوبی دریای خزر خواهیم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه