رییس بسیج اساتید گیلان مطرح کرد:

دانشگاه محل برگزاری مناظره و واکاوی مسائل علمی است نه سیاسی بازی!

رییس بسیج اساتید گیلان در واکنش به تلاش جریانی برای عدم برگزاری نشست علمی پیرامون احیای تالاب انزلی در دانشگاه گیلان، گفت: متاسفانه در دانشگاهی که محل واکاوی مسائل است شرایط را برای برگزاری یک نشست علمی علیرغم اخذ مجوزهای لازم مهیا نکردند.

دانشگاه محل برگزاری مناظره و واکاوی مسائل علمی است نه سیاسی بازی!

به گزارش خبرنگار هشت دی، کیوان میرزایی رئیس بسیج اساتید استان گیلان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان حضور یافته بود در واکنش به تلاش عده ای برای عدم برگزاری نشست راهکارهای تخصصی احیای والاب انزلی، ضمن تشکر از حاضران، اظهار کرد: علیرغم اخذ همه مجوز های لازم  این نشست علنی در خصوص یکی از حساس ترین پدیده های طبیعی کشور برگزار نشد.

وی با بیان اینکه در این همایش علمی چند تن از اندیشمندان برای تشریح پیامد های اتفاق تالاب انزلی دعوت شده بودند بیان کرد: متاسفانه در جایی به نام دانشگاه که محل واکاوی مسائل است شرایط برای برگزاری چنین نشست های مهیا نیست.

رئیس بسیج اساتید گیلان با اشاره به اینکه تا ۴۰دقیقه قبل از ساعت مقرر درب سالن باز بوده و سپس با نامه ای کتبی دستور بسته شدن درب داده شده است، افزود: علی رغم پیگیریی های همکاران هنوز کسی پاسخگو نیست.

 

 

میرزایی تصریح کرد: از دادستان بندرانزلی و امام جمعه انزلی نیز دعوت شده بود تا در این نشست حضور یابند و این دعوت مورد استقبال شان بود اما به دلیل مشغله کاری نمایندگان خود را فرستادند.

رئیس بسیج اساتید گیلان در ادامه با بیان اینکه حتی یک دارو بدون مجوز بهداشت برای حیوانات استفاده نمی شود اما ادعا می شود یک پدیده شیمیایی تالاب انزلی را احیا می کند، گفت: این در حالی است که رئیس ستاد فناوری نانوی کشور موضوع علمی فناوری را بدون اثر مخرب تایید نکرده و سازمان برنامه و بودجه نیز طی نامه ای صلاحیت شرکت مدعی این کار را رد کرده است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان دغدغه مندان علمی جامعه اندیشمندان این حوزه را دعوت کردیم تا هم اندیشی کنیم ادامه داد: این جلسه رد یا قبول این مسئله نبود اما متاسفانه در دانشگاه گیلان امکان اجرای این برنامه داده نشد و ما حتما از مجاری قانون پیگیر این مسئله هستیم.

 

وی ادامه داد: جای چنین مناظره هایی دانشگاه است اما این موضوع سیاسی شده است و علیرغم همه مجوزهای صادر شده این‌ جلسه کنسل شد.

رئیس بسیج اساتید گیلان در ادامه افزود: این مناظره علمی روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد لاهیجان ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه برگزار می شود.

به گزارش ۸دی، در پایان با وجود فشار های وارده از سوی حامیان این مناظره علمی درب سالن مربوطه باز شد اما کیوان میرزایی رئیس بسیج اساتید گیلان به دلیل بی احترامی به حضار اجازه برگزاری جلسه را نداد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه