در جلسه شورای برنامه ریزی استان مطرح شد:

هنوز پروژه های سفر اول رییس جمهور به گیلان تکمیل نشدند/ سهم هر شهرستان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور مشخص شود

نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان عصر امروز در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

هنوز پروژه های سفر اول رییس جمهور به گیلان تکمیل نشدند/ سهم هر شهرستان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور مشخص شود

به گزارش خبرنگار ۸دی نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان عصر امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس در این نشست در رابطه با پروژه پل ورودی آستانه اظهار کرد: تا به امروز این پل دغدغه همه مردم بوده، دیگر ما نمی توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

ولی داداشی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در رابطه با بحث ابلاغ بودجه های سفر رئیس جمهور با بیان اینکه ثبات اقتصادی در کشور نیست، بیان کرد: بسیاری از بودجه ها با همان ابلاغ قبل انجام می شود و خواهشمندم که ابلاغ بودجه ها سریع تر انجام شود.

وی با بیان اینکه عدم ثبات اقتصادی در بسیاری از پروژه ها تاثیر گذاشته است، گفت: ضمن تشکر بابت ۴۳ میلیارد تومان بودجه به اجرای طرح وکیوم آستارا اما ۲۰ میلیارد تومان هم برای تأمین اب شرب شهرستان نیاز است.

داداشی به اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: این تغییر و تحول بین سازمان منابع طبیعی و بنیاد مسکن باید صورت بگیرد که متاسفانه نمی گیرد.

 

 

منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس، گفت: در رابطه با فاضلاب رودبار کاری انجام نشده است اما در بحث ورزش و استادیوم ۵هزار نفره پیشرفت داشته ایم.

وی استانداردسازی آب شرب را قابل پیشرفت خواند و در رابطه با تغییر کلاس لوله گاز که چندی پیش دچار سوارخ شد، گفت: لوله های گاز در دراز مدت دچار مشکل زنگ زدگی و … می شوند که به جای تغییر لوله ها حریم هارا افزایش دادند که بسیار خطرناک است.

 

** املش یک پروژه ملی دارد که هنوز بر زمین مانده!

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در ادامه با بیان اینکه ما وظیفه داریم تا گزارش سفرهای رئیس جمهور را به مردم عنوان کنیم، افزود: در شهرستان املش یک پروژه ملی است که همان بر زمین مانده و حتی یک ریال هم پول نگذاشتید.

وی با بیان اینکه شما برای مردم از سفر رئیس جمهور چه خبری دارید افزود: بحث شورای برنامه ریزی و سفر  استانی رئیس جمهور باید دقیقا محاسبه و بررسی شود و باید پاسخگوی پروژوهایی که تعطیل شده است باشید.

عباسی گفت: باید سهم هر شهرستان از اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومانی که گفته می شود برای پروژه های سفر رییس جمهور به گیلان تحقق یافته است مشخص شود.

عباسی با اشاره به آب رسانی به شهرهای رودسر و املش و چابکسر گفت: دستاورد طرح تحول سلامت در سفر رئیس جمهور برای ما چه بوده است؟ غیر از اعتبارات سالانه در شورای برنامه ریزی هیچ بودجه ای واریز نشده است.

 

 

**  نیمه کاره مانده پروژه ای در تالش بعد از ۳۰ سال

شکری نماینده مردم تالش با اشاره به پروژه ای در تالش که بیش از ۳۰سال به طول انجامیده و اکنون به ۲۵ درصد پیشرفت رسیده ولی حتی یک ریال اعتبار وارد نشده است، گفت: ۴خطه کردن جاده صومعه سرا _ ماسال رها شده است، در این شرایط اگر پروژهای قبلی را رفع کنیم بهتر است زیرا بعد از ۴سال سفر دوم رئیس جمهور اتفاق افتاد ولی هنوز پروژه های سفر اول تکمیل نشدند.

 

 

** موضوع فاضلاب سیاهکل اقدام جدی می خواهد

ذبیح الله نیکفر نماینده لاهیجان، سیاهکل در مجلس با بیان اینکه انتظارات برای لاهیجان بیشتر بود و عدم توجه به سیاهکل نیز کاملا مشهود است عنوان کرد: موضوع فاضلاب سیاهکل اقدام جدی میخواهد همچنین راه سراوان به سیاهکل نیز مورد خواست لاهیجان و سیاهکل بود که اگر توجه بیشتری می شد علاوه بر دسترسی های بیشتر ترافیک رشت نیز کاهش می یافت.

حسنی نماینده مردم رشت نیز در پایان در رابطه با سد لاسک که پیمانکار قول قطعی برای افتتاح داد ولی حتی تغییری نکرده است افزود: طرح آبرسانی سنگر مورد دیگری است که خواستار پیگیری آن هستم.

** لزوم توازن در توزیع اعتبارات شهرستان ها

در ادامه مصطفی سالاری استاندار گیلان پس از سخنان نمایندگان گیلان با بیان اینکه ۳نوع اعتبارات شامل استانی، ملی و ملی هایی که دارای وزارتخانه های ردیف هستند وجود دارد اظهار کرد: بخشی از طرح ها تا قبل از سفر رئیس جمهور میتوانست مطرح شود لیکن الان وقت تغییر در آنها نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۸۷۴میلیارد از منابع عمومی و ۱۶۲هزار میلیارد از صندوق برای سال بودجه ای ۹۸ و ۹۹ ابلاع شده است ابراز کرد: سرعت در تخصیص را در بحث ملی مرتبط با وزارتخانه ها را از نمایندگان خواستار هستم.

 

** ۲۰۳۵ میلیارد تومان جمع اعتبارات پروژهای سفر رییس جمهور به گیلان

وی با بیان اینکه دولت در سفر خود به گیلان عنایت خاصی کرد و ۲هزار و ۳۵میلیارد تومان ابلاغ رسمی کرد گفت: اگرچه در سفر اول رئیس جمهور پروژه هایی ناتمام مانده اما بسیاری از پروژه ها نیز به اتمام رسید ولی پرداخت های سفر اول کماکان وجود دارد.

سالاری بر لزوم توازن در توزیع اعتبارات شهرستان ها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد و گفت: باید بر اساس شاخص ها و به صورت متوازن پروژه هایی که بنا دارد را بین شهرستان ها توزیع کرد زیرا نگاه ما به توزیع اعتبارات استانی و بر مبنای عدالت است.

وی درخصوص مسائل عمران شهری با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت در شهر ها است بیان کرد: باید به خدمات شهری و خدمات عمران روستایی بهتر بپردازیم لیکن در این جلسات قرار شد تا از امروز برای جذب اعتبارات پییگیری ها ومکاتبه های لازم را انجام دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه