رییس اتاق اصناف گیلان در گفتگو با 8دی:

عرضه کالاهای پرمصرف با قیمت دولتی در نمایشگاه طرح ضیافت گیلان/ از ناحیه جامعه اصناف فشاری بر مردم وارد نمی شود 

رییس اتاق اصناف گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در گیلان، گفت: از وزارت صنعت و معدن خواستیم در نمایشگاه هایی که برگزار می شود کالاهای پر مصرف، گوشت و مرغ با قیمت دولتی عرضه شود و از طرفی هم نظارت ها بیشتر باشد.

عرضه کالاهای پرمصرف با قیمت دولتی در نمایشگاه طرح ضیافت گیلان/ از ناحیه جامعه اصناف فشاری بر مردم وارد نمی شود 

جلال الدین محمد شکریه در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به کنترل قیمت ها و وضعیت بازار در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اصناف و واحدهای خرده فروشی  که در سطح بازار نسبت به توزیع کالا اقدام می کنند درصد و سقف فروش خاصی دارند به طور مثال تا ۱۰ درصد سود، ضریب و حاشیه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بازرسی های ما در این شرایط بیشتر بازرسی های مشترک با ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی است، افزود: قیمت ها با فاکتورهای خرید  کنترل می شود و فاکتور باید مهر و کد اقتصادی از واحد عرضه کننده کارخانه یا تاجر بوده است؟! یا خیر؛ بنابراین واحدصنفی راحت کنترل می شود.

رییس اتاق اصناف استان گیلان، تصریح کرد: اگر کارخانه قیمت ها را گران کرده باشد و گرانی غیر متعارف باشد بازرسین صنعت و معدن برای بازرسی کارخانه مورد نظر  پرونده می زنند و این نظارتی است که در نظام توزیع کالا رخ می دهد.

** ممنوعیت صادرات کاهش قیمت خرما را به همراه داشت

شکریه در واکنش به گرانی غیر متعارف خرما، گفت: با مطرح شدن ممنوعیت صادرات خرما با کاهش قیمت این قلم مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان روبرو هستیم و الان خرما نسبت به روزهای قبل چند هزارتومانی کاهش قیمت داشته است.

وی از فعالیت بازرسین در میادین میوه تره بار از چهار بامداد خبرداد و اضافه کرد: از اول اردیبهشت گشت ویژه ما تا پایان ماه مبارک رمضان شروع شده است و نظارت بیشتری بر کالاهای موردنیاز در این ماه داریم.

رییس اتاق اصناف استان گیلان گفت: شِکر هم در اختیار اتحادیه قنادان قرار می گیرد، نمی گویم کامل می تواند میزان نیاز آن ها را برای زولبیا، بامیه و شیرینی های مخصوص این ماه تأمبن کند از طرفی این برنامه را هم برای صنف خوار و بار فروشان هم داریم.

** از ناحیه جامعه اصناف فشاری بر مردم وارد نمی شود 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در گیلان، گفت: از وزارت صنعت و معدن خواستیم در نمایشگاه هایی که برگزار می شود کالاهای پر مصرف، گوشت و مرغ  با قیمت دولتی عرضه شود و از طرفی هم نظارت ها بیشتر شود.

شکریه با اشاره به اینکه به هیچ وجه از ناحیه جامعه اصناف فشار بر مردم وارد نمی شود، اظهار کرد: به همین مناسبت نمایشگاه ضیافت الهی در مرکز استان برگزار شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه