معاون میراث فرهنگی گیلان:

عملیات تخریب خانه کودکی ابتهاج متوقف شد/ شهرداری منطقه یک رشت مجوز ساخت و ساز را صادر کرد

معاون میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه متأسفانه مجوز ساخت و ساز خانه کودکی ابتهاج در روزهای پایانی سال از سوی شهرداری منطقه یک رشت صادر شده است، گفت: عملیات تخریب این خانه با حضور نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، فعلا متوقف شده است.

عملیات تخریب خانه کودکی ابتهاج متوقف شد/ شهرداری منطقه یک رشت مجوز ساخت و ساز را صادر کرد

ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان پس از انتشار خبر تخریب خانه کودکی هوشنگ ابتهاج و گلچین گیلانی درمحله استاد سرای رشت، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم تلاش ها و جلسات متعدد این اداره کل با شورای شهر و مالک خصوصی برای فرصت دادن و جلوگیری از تخریب، در روزهای پایانی سال که شلوغ ترین ایام سال محسوب می شود، مجوز ساخت و ساز از سوی شهرداری منطقه یک برای بنای یاد شده صادر شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ثبت خانه کودکی امیر هوشنگ ابتهاج از سوی شورای ثبت مورد پیگیری بود که عملیات تخریب در روز جمعه و تعطیل رقم خورد و به محض اطلاع از موضوع و به سبب مطالبه عمومی، نیروهای یگان حفاطت میراث فرهنگی به محل اعزام شده و فعلا عملیات متوقف شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان،تاکید کرد: در زمان حاضر بخشی از خانه سالم مانده و امیدواریم طی جلساتی که قرار است انجام شود، به نتیجه نهایی برای خرید ، ثبت و بازسازی برسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه