استاندار گیلان:

مقدمات راه‌اندازی شرکت‌های‌ حمل و نقل ریلی توسط سرمایه‌گذاران گیلانی فراهم شد

استاندار گیلان گفت:‌ با مذاکرات و توافقان انجام شده مقدمات راه‌اندازی شرکت‌های‌ حمل و نقل ریلی توسط سرمایه‌گذاران گیلانی فراهم شد.

مقدمات راه‌اندازی شرکت‌های‌ حمل و نقل ریلی توسط سرمایه‌گذاران گیلانی فراهم شد

به گزارش ۸دی،‌ مصطفی سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات و توافقاتی با مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام شده است که به طبع آن مقدمات راه‌اندازی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل ریلی توسط سرمایه‌گذاران گیلانی فراهم شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه به طور معمول برای راه‌اندازی شرکت حمل و نقل ریلی ۱۰۰ واگن باید توسط سرمایه‌گذاران خریداری شود عنوان کرد: رایزنی‌هایی در این زمینه انجام دادیم تا در استان گیلان به افرادی که ۳۰ واگن خریداری می‌کنند نیز مجوز ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی داده شود.

سالاری از اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاران متقاضی تشکیل شرکت‌های حمل و نقل ریلی خبر داد و تصریح کرد: کشنده‌ها متعلق به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی است و سرمایه‌گذاران گیلانی می‌توانند با خرید واگن‌های قطار شرکت خود را راه‌اندازی کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در مورد استخدام و به‌کارگیری نیروها در اداره کل راه‌آهن نیز بیان داشت: تمام مکاتبات و توافقات لازم در این زمینه انجام شده است بنابراین استخدام نیروها در اداره کل راه‌آهن گیلان بدون هیچ‌گونه تبعیضی و به صورت کاملاً رقابتی انجام می‌شود.

وی میانگین سرعت قطار قزوین -‌ رشت را حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: افزایش سرعت قطار به صورت فازبندی انجام می‌شود که با انجام تست‌های مورد نیاز و بررسی دقیق شرایط خطوط ریلی در گام بعدی سرعت قطار قزوین -‌ رشت به ۱۲۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در حال حاضر قطار قزوین -‌ رشت هر روزه در این مسیر در حال تردد است ابراز داشت: این قطار هم‌اکنون صبح‌ها از تهران و غروب از ایستگاه فلکده رشت حرکت می‌کند که این برنامه در هفته آینده برعکس می‌شود و صبح‌ها از مبدأ رشت به سمت قزوین تردد خواهد کرد.

سالاری ارتقاء موقعیت ژئوپولیتیکی کشورمان را از جمله مزایای سیاسی و بین‌المللی راه‌اندازی مسیر ریلی قزوین -‌ رشت و تکمیل فارهای نهایی آن دانست و افزود: پیوند با کشورهای همسایه و غیرهمسایه و تحکیم روابط با آن‌ها از جمله فواید مؤثر بهره‌برداری از این پروژه ملی در شمال کشور است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزایش درآمدهای ترانزیتی کشورمان را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن گیلان به بنادر انزلی،‌ کاسپین و آستارا از تأکیدات دولت است که طبق گفته رئیس‌جمهور منابع مالی لازم و اعتبارات ساخت آن هر طور که شده فراهم می‌شود.

وی برآورد اولیه ساخت مسیر ریلی رشت به آستارا را ۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امضاء تفاهم‌نامه همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یعنی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء و تأمین مالی ۵۰۰ میلیون دلاری از منابع خارجی برای انجام این پروژه انجام شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه