مدیر آستان قدس رضوی گیلان:

احساس مسئولیت در ثبت و ضبط کردن مطالب، شیوه و سیره پیامبران است

مدیر آستان قدس رضوی گیلان با بیان اینکه اگر بخواهیم‌میزان رشد جامعه‌ای را ببینیم باید توجه آن جامعه به فرهنگ کتاب و کتابخانه را مورد بررسی قرار داد، گفت: احساس مسئولیت در ثبت و ضبط کردن مطالب، شیوه و سیره پیامبران است.

احساس مسئولیت در ثبت و ضبط کردن مطالب، شیوه و سیره پیامبران است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی در آیین تجلیل از “نعیمه اسلاملو”، خالق نویسنده کتاب «حریم ریحانه» و ده ها اثر پرمخاطب دیگر در قالب اجرای طرح «چهل قلم» با تاکید بر اینکه جمعی که در مسیر کتابخوانی و کتابنویسی حرکت می کنند بسیار ارزشمند هستند اظهار کرد: باید به کار کسانی که کتابداری می کنند و در راستای ارزش های الهی و قرآنی قلم میزند بیشتر توجه کرد.

وی با بیان اینکه خداوند به چیزی که به سطر و نوشتن می آید قسم می خورد، افزود: علم دلیل رسیدن به نور است که خدا بر اساس خواست و مشیت این نور را به هرکس که بخواهد القا می کند.

مدیر آستان قدس رضوی گیلان نشر این نور توسط مومنی در جامعه را به وسیله کتاب و کتابخانه دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم‌میزان رشد جامعه‌ای را ببینیم باید توجه آن جامعه به فرهنگ کتاب و کتابخانه را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به ارزش کتاب در روایات کثیری تصریح کرد: احساس مسئولیت در ثبت و ضبط کردن مطالب، شیوه و سیره پیامبران است.

مهدوی با تاکید بر اینکه سخن رسول خدا در رابطه با نوشتن حتی یک ورق مطلب مفید توسط مومن، بیان کرد: اگر این نویسنده متعهد از قوه عقلیه و خیالیه خود برای یک هدف ارزشی و تببین مطلب الهی استفاده کرده باشد حدیث رسول خدا تقدیم او باد.

مدیر آستان قدس رضوی گیلان کتاب را صدقه جاریه برای نویسنده آن خواند و بیان کرد: حتی پس از سال ها از مرگ یک نویسنده با قرائت کتاب برای او ثوابی نیک مقرون می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه