نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواد

استقبال جوانان از «فرشته ها عاشق می شوند» / اسلام زیباترین نگاه راه به مقوله «زن» دارد اما در جامعه به آن توجه نمی شود

نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده، گفت: علت ورود من به این مسئله این بود که نگاه جامعه اسلامی به زن بسیار مظلوم است با وجود اینکه زیباترین نگاه ها از زن در اسلام است ولی به آن توجه نمی شود.

استقبال جوانان از «فرشته ها عاشق می شوند» / اسلام زیباترین نگاه راه به مقوله «زن» دارد اما در جامعه به آن توجه نمی شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیین تجلیل از “نعیمه اسلاملو”، خالق نویسنده کتاب «حریم ریحانه» و ده ها اثر پرمخاطب دیگر در قالب اجرای طرح «چهل قلم» پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات آتش نشانی رشت برگزار شد.

نعیمه اسلاملو در این مراسم با بیان اینکه از ابتدا به رشته های انسانی علاقه ای نداشتم ولی دست سرنوشت مرا به اینجا رسانید و اکنون به دلیل دغدغه های فرهنگی ام متوجه شدم که از ابتدا باید به همین نقطه توجه می کردم اظهار کرد: علت ورود من به این مسئله این بود که نگاه جامعه اسلامی به زن بسیار مظلوم است با وجود اینکه زیباترین نگاه ها از زن در اسلام است ولی به آن توجه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش های اجتماعی یا فرهنگی گروهی انجام می شود، بیان کرد: کتاب «فرشته ها عاشق می شوند» نیز به علت سبک داستان و رمان به خصوص در قشر جوان بیشتر دیده شد و تصمیم ما علاوه بر نشان دادن زن در جامعه اسلامی و تقابل آن با اندیشه معارف، به قلم آوردن زندگی واقعی بیش از صد نفر از زنان جامعه بود.

نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده با تاکید بر تاریخ نویسی سیر و زندگی زنان، بیان کرد: باید ریشه های مبانی زندگی را زنان پاکدامنی بسازند تا بتوان آینده را پایه ریزی کرد.

 

 

اسلاملو با اشاره به هزینه کاغذ و چاپ کتاب و سایر سختی ها تصریح کرد: این کار یک جهاد بزرگ است.

 

پریسا کرمی، سرپرست اداده کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این مراسم با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در ۲۲ بهمن با بیان اینکه حجاب به عنوان بهداشت معنوی جامعه در آیین اسلامی است اظهار کرد: پیش از انقلاب زنان برای کسب جایگاه باید قید حجاب خود را می زد اما در انقلاب اهمیت ویژه ای به زنان در جامعه داده شد.

کرمی با اشاره به برگزاری طرح «چهل قلم» و تشکر از تمام کسانی که در این ره همیاری کردند افزود: امید داریم با ادامه این برنامه ها بتوانیم گوشه ای از زحمات بزرگان و عزیزان را قدردانی کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
بسیار عالی و خداقوت به خانم اسلاملو و تیم جهادیشون
در حاشیه