موسسات خیریه پناهگاهی برای کودکان بی‌سرپرست گیلانی

موسسات خیریه یکی از مراکزی است که می‌تواند پناهگاه مناسبی برای ادامه زندگی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست باشد و آینده آن‌ها را تغییر دهد.

موسسات خیریه پناهگاهی برای کودکان بی‌سرپرست گیلانی

به گزارش هشت دی،موسسات خیریه همواره پناهگاهی مناسب برای ادامه زندگی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند و می‌توانند نقش موثری در تغییر مسیر زندگی آن‌ها ایفا کنند.

استان گیلان یکی از استانی‌هایی است که خیرانی فراوانی در آن وجود داشته که در حوزه حمایت و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست فعالیت می‌کنند؛ در این گزارش با یکی از این خیران گفت‌و‌گو می‌کنیم.

اسماعیل پوروطن در بندرانزلی با اشاره به آغاز به کار موسسه خیریه خود از سال ۸۹ اظهار داشت: این موسسه در منطقه “طالب‌آباد بندرانزلی” و در ساختمانی سه طبقه شروع به‌کار کرد.

این خیر گیلانی با بیان اینکه در این مرکز انواع امکانات و خدمات آموزشی و تفریحی در اختیار کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست قرار می‌گیرد گفت: توانمندسازی و پرورش استعدادهای این کودکان از جمله اهداف ایجاد این مرکز بود.

پوروطن کودکان را سرمایه‌های اصلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: در این موسسه به غیر از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان سرطانی زیر ۱۵ سال نیز خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی ضمن تشریح دیگر خدمات این مرکز خاطرنشان کرد: در این مرکز از کودکانی که خانواده‌های آن‌ها توانایی تامین نیازهای مالی آن‌ها را نیز ندارند حمایت می‌شود به گونه‌ای که بتوانند در کنار خانواده خود زندگی کرده و هزینه‌های آنان را موسسه متقبل شود.

این خیر گیلانی تلاش برای تغییر زندگی کودکان کار را یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این مرکز خیریه دانست و تصریح کرد: من ۱۴ سند خانه دارم که در اختیار دادستانی قرار دادم تا از زندان رفتن کودکان زیر ۱۵ سال جلوگیری کنم.

قطعاًٌ راه‌اندازی چنین مراکزی می‌تواند علاوه بر کمک به تغییر آینده کودکان معصوم، سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین تربیت افرادی باشد که در آینده برای کشور و جامعه خود مفید واقع شوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه