افزایش طرح‌های سالم‌ سازی سواحل گیلان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: استان گیلان ۳۵ طرح سالم‌سازی دریا با ۶۸ شناگاه دارد و ۳ طرح سالم‌سازی دیگر در سواحل گیلان در دست احداث است.

افزایش طرح‌های سالم‌ سازی سواحل گیلان

به گزارش ۸دی، علی اصغر جمشیدنژاد ظهر امروز در دومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در دهکده ساحلی شهرستان بندرانزلی اظهار داشت: مجموعه اقدامات و فرهنگ‌سازی در خصوص تهدیدات موجود در جامعه موجب کاهش حوادث و خسارات می‌شود.

وی سه مورد جاده، خودرو و عامل‌ انسانی را از عوامل اساسی حوادث جاده‌ای در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: امید است با به اتمام رسیدن چند کیلومتر باقی‌مانده آزاد‌راه رشت قزوین و بهره‌برداری از خطوط ریلی گیلان حوادث جاده‌ای در استان به‌طور ویژه کاهش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه سال‌های اخیر اقدامات اثرگذاری در حوزه کاهش حوادث جاده‌ای در سطح کشور و استان گیلان انجام شده است افزود: اگر اصول رانندگی در جاده‌ها رعایت شود به‌طور حتم اثرگذاری عوامل خودرو و جاده در بروز حوادث کاهش می‌یابد.

جمشید‌نژاد با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت‌های گردشگرپذیری گیلان و افزایش نرخ ارز در کشور رغبت سفر‌های داخلی در کشور افزایش یافته است بیان کرد: ۹ برنامه آموزشی و هشدار استفاده از سواحل در صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور اطلاع‌رسانی به مسافران تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه هر مسافری که به محدوده استان گیلان ورود می‌کند پیامک هشدار و رعایت قوانین ایمنی در حوزه های مختلف به ویژه استفاده از سواحل را دریافت می‌کند گفت: تجهیزات و امکانات موجود در سواحل گیلان نیازمند افزایش است و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه امری واجب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه بخش گردشگری استان گیلان از ورود سرمایه‌گذارن به سواحل به‌طور جدی استقبال می‌کند خاطرنشان کرد: یکی از محور‌های توسعه استان گیلان حوزه گردشگری است و به این حوزه توجه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان ۳۵ طرح سالم‌سازی دریا با ۶۸ شناگاه دارد و ۳ طرح سالم‌سازی دیگر در سواحل گیلان در دست احداث است گفت: برنامه‌های آموزشی حوزه فرهنگی، بهداشتی و پیشگیری از خطرات ناشی از استفاده از سواحل در طرح‌های سالم‌سازی سواحل گیلان دنبال می‌شود‌.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه