عارف در حین امدادرسانی به آرزویش رسید

شهید عارف احمدی سرانجام در ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ درحالی‌که به‌عنوان امدادگر در منطقه عملیاتی والفجر ۸ مشغول به امدادرسانی مجروحین و مصدومان ناشی از حملات هوایی بود براثر حملات هوایی دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

عارف در حین امدادرسانی به آرزویش رسید

به گزارش هشت دی،شهید عارف احمدی در ۲۰ فروردین سال ۱۳۴۶ در کومله لنگرود در خانواده‌ای متقی دیده به جهان گشود.

پدر بزرگوار شهید احمدی نخست در کسوت معلمی به آموزش‌وپرورش دانش آموزان شرق گیلان کمر همت بست و سپس در سمت شهردار، بخشدار، فرماندار در شهرهای لنگرود، صومعه‌سرا، آستارا و بندر انزلی خدمات شایانی به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرد.

عارف در دامن مادری پاک و تحصیل‌کرده و پدری متقی، پرهیزکار و سخت‌کوش، دوران کودکی را سپری کرد و بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی رشد پیدا کرد.

وی با توجه به شغل پدر، تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی را در لنگرود و تحصیلات دوران دبیرستان را در شهرهای صومعه‌سرا، آستارا و بندر انزلی به پایان رساند.

او به‌نوعی تربیت‌یافته بود که در آغاز نوجوانی و زمانی که در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل بود با افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) آشنا شد و همراه با پدر و دیگر اعضاء خانواده و به شکل‌های مختلف علیه حکومت ستم‌شاهی تلاش و مبارزه می‌کردند.

اخلاق، رفتار حسنه، قناعت، متانت طبع، اخلاص و تقوای الهی ازجمله خصوصیات و صفات بارز اخلاقی عارف محسوب می‌شد و او در خانواده‌ای مسلمان و بر اساس موازین شرعی و اسلامی چنان تربیت‌یافته و بزرگ‌شده بود که هیچ‌وقت شغل پدر را هدف وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود قرار نداد بلکه همیشه از این مسئله پرهیز و خودداری می‌کرد.

وی حتی در مواردی دور از چشم دیگران کار می‌کرد تا هزینه آن و نیز پول جیبی‌اش را به کسانی که نیازمند به آن هستند انفاق نماید و ایشان در پوشیدن لباس نو و تازه بودن لباس اصلاً اهمیت نمی‌داد اما تمیز و مرتب بودن آن برایش بسیار مهم بود.

عارف که در این‌چنین خانواده بافضیلتی پرورش‌یافته بود، با شنیدن شیپور جنگ و باوجودی که سن سال چندانی نداشت به هر طریق ممکن هجرت سوی جبهه‌های نبرد نابرابر حق علیه باطل شتافت.

او ارزشی که برای تحصیل علم و دانش قائل بود در مرخصی‌های فواصل اعزام‌ها به‌سختی پیگیر دروس مدرسه‌اش بود و نیز شاهد بود و می‌دید بسیاری از رزمندگان اسلام ازجمله برادران بزرگوارش هم به مسئله رزم با دشمن و هم به ارتقای تحصیلی اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل هستند.

وی علاقه‌مند بود بتواند در رشته علوم سیاسی ادامه تحصیل دهد تا در آینده به‌عنوان دیپلمات مشغول به خدمت برای میهن اسلامی باشد و باتقوا و اخلاصی که این خانواده بزرگوار برخوردار بودند همیشه تلاش می‌کردند به‌دوراز تشریفات ظاهری به میادین جنگ اعزام شوند.

 عارف در سه مرحله به منطقه کردستان اعزام شد و در رسته آرپی‌جی زن خدمت کرد و همچنین به آموزش و یادگیری کمک‌های اولیه و امدادگری برای مداوای مجروحین جنگ همت کرد.

 شهید عارف احمدی سرانجام در ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ درحالی‌که به‌عنوان امدادگر در منطقه عملیاتی والفجر ۸ مشغول به امدادرسانی مجروحین و مصدومان ناشی از حملات هوایی بود براثر حملات هوایی دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر شهید عارف احمدی پس از ۵ سال در ۲۵ دی ۱۳۷۲ به زادگاهش رجعت کرد و پس از تشیع باشکوه در لنگرود و سپس بندر انزلی، در مزار شهدای انزلی به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه