استاندار گیلان در جلسه شورای اداری استان:

در پسابرجام صادرات از گیلان رشد قابل توجه داشته است

استاندار گیلان در جلسه شورای اداری استان گفت: با فضایی که بعد از برجام رقم خورده است رشد قابل توجهی را داشته ایم.

در پسابرجام صادرات از گیلان رشد قابل توجه داشته است

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی صبح امروز در شورای اداری استان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در سالن جلسات استانداری برگزار شد توفیقات گیلان در تمامی بخش های استان را مرهون زحمات دستگاه های متولی در گیلان دانست و اظهار داشت: در گیلان شاهد تحولات چشمگیری بوده ایم.

وی به حضور مردم گیلان در انتخابات اشاره کرد و افزود: رای بالای گیلانیان به روحانی حمایت مردم استان از دولت تدبیر و امید را می رساند.

استاندار گیلان به رشد شاخص های استان اشاره کرد و گفت: مهترین دغدغه استان معضل بیکاری است.

نجفی به کاهش رشد بیکاری اشاره کرد و گفت: رشد بیکاری در پایان دولت به ۱۱.۳ درصد تقیل پیدا کرده است.

وی فضای کسب و کار در گیلان را رو به رشد دانست و گفت: طی چهار سال گیلان همیشه رتبه اول و را داشته است.

استاندار به جذب سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه گذاری استان در سال ۹۵ به ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی رسیده است.

وی همچنین به صادرات غیر نفتی نیز اشاره کرد و گفت: با فضایی که بعد از برجام رقم خورده است رشد قابل توجهی را داشته ایم و اکنون رقم صادرات از گیلان قابل قبول است.

نجفی به استفاده استان در رونق تولید نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان های مختلف در گیلان توفیقات مطلوبی را شاهد بوده ایم و ۹۳۰ واحد تولیدی را احیا کرده ایم.

وی به توفیقات صندوق کارآفرینی و امید اشاره کرد و افزود: تسهیلات اشتغال زایی را ۵۵۰ میلارد تومان رسانده ایم و حدود ۱۵ هزار نفر مشغول بکار شده اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مردم گیلان تحت پوشش بیمه سلامت رسیده اند ادامه داد: در بخش بیمارستان های دولتی و خصوصی چندین افتتاحیه بیمارستان در گیلان داشته ایم.

وی به پروژه راهن و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: افتتاح راه آهن و آزاد راه بزرگترین مطالبه مردم گیلان از دولت دوازدهم است.

نجفی به تعامل مجلس و وزارت نفت در گیلان اشاره کرد و گفت: شاخصه های برخورداری ما در گیلان از گازرسانی به ۹۶ درصد رسید است و تقریبا تا پایان سال تمامی شهرستان های گیلان شهرستان های سبز اعلام خواهند شد.

استاندار با بیان اینکه در مسکن مهر توفیقات خوبی داشته ایم گفت: یکی از برخورداری های استان کشاورزی است و خوشبختانه در بحث برنج و چای شاهد افزایش تولیدات هستیم. دولت در بحث برنج اهتمام ویژه داشته و در ماه های برداشت برنج شاهد شکوفایی آن هستیم.

وی ادامه داد: در بحث چای هم دو سال است که افزایش قیمت را قبل از تورم شاهد هستیم که افزایش قیمت چای و عنایت سازمان چای در پرداخت به موقع مطالبات چای کاران بسیار جای تشکر دارد. پرداخت مطالبات چایکاران باید همچون گندم کاران پرداخت شود و این باعث خواهد شد باغات چای احیا شود و اشتغال افزایش پیدا کند.

نجفی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی ۱۶۵ جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است افزود: تنها موردی که ما در این بخش مشکل داریم واگذاری پروژه های عمرانی به بخش اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه