نماینده ی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

برخی سیاستمداران ما تا کی میخواهند به دشمن خوشبین باشند؟

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) رشت گفت: امیدوارم برخی سیاست مداران ما، در سیاست های خارجی، افکار و بیان دشمن را بشناسند.

برخی سیاستمداران ما تا کی میخواهند به دشمن خوشبین باشند؟

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام چهری نماینده ی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالگرد سی و نهمین سال از انقلاب اسلامی در مسجد امام حسین(ع) رشت، ضمن اشاره به ارزش حضور مردم در صحنه گفت: گاهی این شبهه مطرح میگردد که همه به راهپیمایی می روند،من دیگر چرا بروم!؟ یا اینکه چرا باید در روز بارانی و برفی به راهپیمایی برویم!؟
وی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با حضور در راهپیمایی می فرمایند: اگر این نیامدن موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی گردد، حرام است، حرام است، حرام است.
حجت الاسلام چهری اظهار داشت: خداوند در آیه ی شریفه ی ۱۲۰ سوره مبارکه توبه می فرماید: این بیرون آمدن و تجمع و راهپیمایی شما، این قرار گرفتن در صف جهاد با کفار، کاری است که موجب خشم و عصبانیت کفار می شود.
وی گفت: نزول این آیه برمی گردد به زمانیکه پیامبر دستور جهاد می دانند اما عده ای با آوردن بهانه های مختلف (سرد یا گرم بودن هوا، داشتن زن و بچه، جمع کردن محصولات و…) از آمدن به میدان کارزار سر باز می زدند.
چهری ادامه داد: اما ثمره ی این بیرون آمدن ها چیست؟ این قدمی که (۲۲بهمن) برای خدا و آرمان های امام و زنده نگه داشتن یاد شهدا در این کشور و استان و شهر و محله بر می دارید را خداوند ثبت و ذخیره می کند.
امام جماعت مسجد امام حسین(ع) رشت گفت: امیدوارم برخی سیاست مداران ما، بخصوص در سیاست های خارجی، افکار و بیان دشمن را بشناسند. برخی سیاستمداران تا چه موقع می خواهند به قول ها و وعده های دشمن خوش بین باشند؟
وی در ادامه به پنج شاخصه از شاخصه های انقلابی گری از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در ۴خرداد در حرم امام راحل فرمودند:
۱: پایبند بودن به ارزش های اسلام و انقلاب
۲: باید آرمان های انقلاب را هدف گیری و همت بلند برای رسیدن به آن آرمان را داشته باشد
۳:پایبند بودن به استقلال کشور
۴: حساسیت در برار دشمن
۵: داشتن تقوای دینی و سیاسی

حجت الاسلام چهری در پایان گفت: وای از آن روزی که ما به عنوان یک انسان متدین خجالت بکشیم از اینکه بر پشت بام ها و حیاط ها و… فریاد الله اکبر سر دهیم.
اگر کسی با این تفکر که افراد دیگر می روند، پس دیگر لازم نیست که من بروم؛ و نروند، به شهدا مدیون هستند. شهدا جانشان را دادند؛ اما ما حاضر نیستیم برای این انقلاب حتی چند ساعت در سرما یا برف و باران باشیم، وای به روزی که اگر انسان انقلابی راحت طلب باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه