عضو شورای شهر رشت در گفتگو با 8دی:

باید سازوکار جابجایی مسافر قبل از انتقال پایانه فراهم میشد/ ترمینال غرب گیلان از جیب رشتی ها احداث شد

عضو شورای شهر رشت گفت: برای احداث پایانه غرب گیلان هزینه هنگفتی شد اما باید سازوکار جابجایی مسافر قبل از انتقال فراهم میشد.

باید سازوکار جابجایی مسافر قبل از انتقال پایانه فراهم میشد/ ترمینال غرب گیلان از جیب رشتی ها احداث شد

عباس صابر درودخانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص التهابات ایجاد شده مابین رانندگان، مسافران و مسئولان شهرداری منطقه چهار رشت در انتقال پایانه مسافربری غرب گیلان اظهار داشت: این پایانه در ابتدا در خیابان بیستون رشت و بعد از آن در دانای علی و سپس به یخسازی انتقال پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه با گسترش شهر نشینی پایانه ها به حومه شهر انتقال پیدا می کنند، افزود: قاعدتا پایانه ها باید به ورودی شهر کشانده شوند و به نظر من جایگیری این پایانه در مکان مذکور مناسب است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ایجاد کشمکش ها در روزهای نخست تغییر مکان پایانه غرب گیلان را طبیعی برشمرد و افزود: طبیعی است که در ابتدا مسافران مقاومت می کنند و برای رفتن به شهرستان ها به پایانه ها مراجعه نمی کنند و راننده های شخصی مبادرت به سوار کردن مسافر ها می کنند.

صابر درودخانی با تاکید بر اینکه باید سازکارهای ماقبل انتقال مسافر به پایانه ها فراهم می شد، اظهار کرد: درست است که رانندهای تاکسی برون شهری در کشمکش های این چنینی بی مسافر می مانند اما باید مکانیزیمی فراهم شود اگر مقرر شده تا تاکسی ها به پایانه غرب گیلان منتقل شوند، مسافران به پایانه انتقال پیدا کنند تا شخصی سوارها نتوانند مسافران تاکسی ها را سوار کنند.

وی افزود: اگر این سازکار ها فراهم نشود و زیرساخت ها برای انتقال مسافر به پایانه ها از سوی شهرداری صورت نگیرد، انتقال پایانه به مکان مذکور بی نتیجه خواهد ماند.

عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه این ترمینال از جیب مردم رشت برای شهرستان های غرب گیلان احداث شده است، گفت: مشکلات موجود به شهروندان رشتی تعمیم داده نمی شود چون مردم شهرهای همجوار همچون، شفت، فومن و صومعه سرا و سایر شهرستان ها از این پایانه ها استفاده می کنند.

صابر درودخانی با تاکید بر اینکه انتقال موفقیت آمیز پایانه از مرکز شهر به حومه نیازمند همکاری بیش از پیش شهرداری رشت است، گفت: مسئولان شهرداری با عوامل پایانه ها باید تدابیری را اتخاذ کنند و با ایجاد راهکارهایی همچون ورود ممنوع ها و ایجاد اتوبوس های ویژه شرایط را برای استفاده از آن ترمینال فراهم کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه