در گفتگو با ماهی فروش تحصیلکرده مطرح شد؛

بازار ماهی فروشان لاهیجان و توصیه های بهداشتی + تصاویر و لیست قیمت ها

همزمان با اوج فصل صید ماهی بازار فروش و عرضه انواع ماهیان در لاهیجان، بازار فروش ماهی نیز از رونق خاصی برخوردار شد.

بازار ماهی فروشان لاهیجان و توصیه های بهداشتی + تصاویر و لیست قیمت ها

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان» ، یکی از ماهی فروشان لاهیجان در گفتگو با خبرنگار ما درباره نحوه شناسایی ماهی تازه در بازار با بیان اینکه ماهی هایی که تازه هستند تقریبا بوی مطبوعی دارند و اگر از آب های شیرین صید شده باشند بوی گیاهان آبزی همان منطقه را می دهند گفت: ماهی فاسد بوی نامطبوعی دارد که بیشتر اوقات بوی آمونیاک و ترشیدگی و در اثر پیشرفت فساد بوی گندیدگی می دهد.

علی درویش زاده در ادامه با بیان اینکه فلس ها در ماهی تازه درخشان، صاف و محکم است و کاملا به بدن چسبیده و به سختی جدا می شوند در حالی که در ماهی فاسد فلس ها بدون درخشندگی، چروک خورده و برجسته هستند و به راحتی کنده می شوند افزود: بدن ماهی تازه قابلیت ارتجاعی دارد شفاف بوده و فاقد ترشحات است، ولی اگر بر روی بدن ماهی فاسد با انگشتان فشاری وارد شود کاملا ایجاد فرو رفتگی می کند، همچنین ترشحات بدن ماهی زیاد و به رنگ تیره و غلیظ است و حالت چسبندگی دارد.

این جوان تحصیل کرده رشته شیلات که اکنون فروشنده ماهی در بازار لاهیجان است با بیان اینکه در ماهی تازه، چشم علاوه بر این که شفاف و درخشان است، حالت کاملا محدب و برجسته دارد ادامه داد: در صورتی که در ماهی فاسد چشم ماهی تیره و کدر است و کره چشم به طور کامل در حفره چشم فرو رفته و مات است.

وی افزود: در ماهی تازه آبشش ها مرطوب و به رنگ قرمز روشن و بدون بوی زننده است ولی در ماهی فاسد آبشش ها قهوه ای و دارای بوی شدید و ترشیدگی بوده و مخاط روی آبشش ها به رنگ تیره است.

وی در پایان گفت: گوشت ماهی سالم سفت بوده و به راحتی از استخوان جدا نمی شود و اثر انگشت بر روی آن باقی نمی ماند ولی گوشت ماهی فاسد شل بوده و به راحتی از استخوان جدا می شود.

 

 

میانگین قیمت ماهی در بازار لاهیجان به شرح زیر می باشد

ماهیان تازه پرورشی آمور(کپور علفخوار، سفید پرورشی) بالای ۱۵۰۰ گرم ۱۳۰۰۰۰ کاملا سالم و با صلابت بافت، شفافیت پوست، برجستگی و شفافیت چشم
۱۲۰تا ۱۵۰۰ گرم ۱۲۰۰۰۰
فیتوفاک (کپور نقره ای،آزاد پرورشی) بالای ۱۵۰۰ گرم ۷۰۰۰۰
۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰گزم ۷۰۰۰۰
۸۰۰ تا ۱۰۰۰ گرم ۶۰۰۰۰
قزل آلای رنگین کمان گوشت نارنجی بالای ۱۵۰۰ گرم ۱۳۰۰۰۰ کاملاً سالم و با صلابت بافت، شفافیت پوست، برجستگی و شفافیت چشم، عرضه ماهی قزل آلای مولد ممنوع می باشد
میگوی پرورشی مخلوط mix ۲۱۰۰۰ کاملا سالم و با صلابت بافت، شفافیت پوست، برجستگی و شفافیت چشم
کپور سرگنده (بیگ هد) بالای ۳۰۰۰ گرم ۷۵۰۰۰
۲۰۰۰تا۳۰۰۰گرم ۷۰۰۰۰
کپور پرورشی بالای۱۵۰۰ گرم ۱۲۰۰۰۰
۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ۱۱۰۰۰۰

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه