کارشناس مسائل منطقه ای ایران:

نا امنی های موجود در خاورمیانه را آمریکا بوجود می آورد

یک کارشناس مسائل منطقه ای ایران گفت: گسترش نا امنی در منطقه را کشورهای مانند آمریکا و دست پرورده های وهابی اش به وجود آورده اند.

نا امنی های موجود در خاورمیانه را آمریکا بوجود می آورد

به گزارش ۸دی، صبح امروز نشست بصیرتی با موضوع «بررسی و تحلیل مسائل منطقه» با سخنرانی حسین رویوران از کارشناسان مسائل منطقه ای ایران در سالن کنفرانس دانشگاه فنی شهید چمران رشت برگزار شد.

رویوران در این مراسم اظهار داشت: گسترش نا امنی در منطقه را کشورهای مانند آمریکا و دست پرورده های وهابی اش به وجود آورده اند.

وی با بیان اینکه اسرائیل کشوری بی اصالت است خاطر نشان کرد: ایجاد نا امنی در منطقه چه سودی برای اسرائیل دارد؟ منطقه غصب شده فلسطین را مهاجرانی پر کرده اند که هیج ریشه ای ندارند. چرا که مردم اسرائیل پیش از این منقرض شده بودند و اکنون عده ای مهاجر با nation state سازی از نو ملیت سازی کرده اند.

این کارشناس مسائل منطقه، توان نظامی اسرائیل را بیشتر از قدرت ۲۲ کشور خواند و تصریح کرد : آمریکا و اروپا برتری نظامی این اسرائیل را تضمین کرده اند تا جایی که توپ خانه های موشکی و بسیاری از جنگ افزارهای او را این کشورها تامین می کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به بالا بودن سن نظامیان اسرائیلی گفت: اسرائیل ۳۰۰۰۰۰ نفر نظامی کادری و حدود  ۱۲۰۰۰۰۰ نفر نظامی ذخیره دارد، از سرلشگر تا آبدارچی آن ذخیره اند، که متداولا به آنها آموزش نظامی می دهد تا زمانی که در آستانه ی شکست باشد از این نیروهای حرفه ای ذخیره استفاده کند.

رویوران  اجلاس سال ۲۰۰۸ را برای اسرائیل بسیار با اهمیت و راهبردی توصیف کرد که پس از آن با رویکردی جدید به ایجاد نا امنی در منطقه روی آورد تا امنیت خود را مهیا کند.

وی تاکید کرد: این صهیونیست ها هم‌ پیمانان عرب زبان زیادی در خاورمیانه دارند برای مثال  قطر یا صراحت می گوید اگر آمریکا حمایت خود را از اسرائیل قطع کند ما به حمایت خود ادامه می دهیم.

این کارشناس آمریکا را بزرگترین قدرت بین المللی  نظامی و اقتصادی دانست که با داشتن بیش از ۵۰ پایگاه نظامی در دنیا و ۷ ناو هواپیمابر که ۱۸۰ هواپیمای جنگی را در خود جای می ده بزرگترین قدرت دنیاست.

وی ادامه داد: نماد اقتصادی آمریکا یعنی برج های دوقلو، در ۱۱ سپتامبر مورد حمله  القاعده ای که ساخته ی دست خود آمریکا بود، قرار گرفت و این قدرت اقتصادی را با بحران مواجه کرد. بن لادن سعودی و قائم مقام ظواهری مصری که هر دو وهابی بودند پایه گذار  القاعده بودند.

ریوران نقشه ی آمریکا برای از پا در آوردن القائده را نقشه ای برای ورود به کشورهای همسایه خواند و یادآور شد:  آمریکا و اسراییل برای تحت فشار قرار دادن ایران با ایجاد نا امنی سعی در نابودی و ورود به ایران داشتند اما سقوط دیکتاتورهای کشورهای عراق و افغانستان جایگاه ایران را تثبیت کرد.

این کارشناس مسائل منطقه بیداری اسلامی را از چالش های پیش روی آمریکا خواند که به دلیل نداشتن هدف مناسب با شکست مواجه شد و افزود: انقلاب اسلامی به این دلیل تحقق یافت که با شعار استقلال،  آزادی، جمهوری اسلامی همراه بود.

رویوران با بیان اینکه ایران نمیتوانست در مقابل مشکلات حزب الله بی تفاوت باشد و سه سال پس از ورود تکفیری ها به سوریه کمک کرد گفت: در ابتدا ایران فقط موضع سیاسی داشت اما پس از سه سال از جنگ فهمید که هدف ایران است و کشتار در منطقه به معنی باز کردن راه ورود به ایران است.

وی پیروزی حزب الله سوریه و عراق را قطعی دانست وادامه داد: یکسره سازی نظامی در عراق تا ۱۱ دی ماه سال جاری انجام خواهد گرفت اما این روند به  دلیل موقعیت حساس سوریه کمی طول خواهد کشید اما با آزاد شدن بیش از نیمی از حلب امیدواریم پیروزی حزب الله حتمی شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه