فاطمه احمدی
وقتی مسئولان خوابند؛

«نذر شادی»، برای لبخند کودکان کار شادی نذر کرده است + تصاویر

هنوز زمستان نیامده عده ای از مسئولین به خواب زمستانی فرو رفته اند اما هنوز هستند کسانی که قلب‌های مهربانشان برای خدمت به هم نوعانشان می‌تپد.

«نذر شادی»، برای لبخند کودکان کار شادی نذر کرده است  + تصاویر

به گزارش ۸دی، هنوز زمستان نیامده عده ای از مسئولین به خواب زمستانی فرو رفته اند اما هنوز هستند کسانی که قلب‌های مهربانشان برای خدمت به هم نوعانشان می‌تپد، هنوز هستند کسانی که بدون منت محبت می‌کنند؛ هنوز هستند کسانی که به دنبال عنوان و دیده شدن و عکس گرفتن و … نیستند و تنهای تنها برای شاد کردن مردمشان تلاش می‌کنند. در این بین گروهی از مهربانان گیلان زمین فارغ از هرگونه ریا و ادعایی گروهی از دغدغه‌مندان را گرد هم آورده‌اند و در راستای حمایت از نیازمندان بدون هیچ گونه حمایت از سازمان و ارگان و سیاست هر آنچه در توان دارند هزینه می‌کنند تا گیلان را آباد کنند.

موسسه‌ی مردم نهاد “آوای امید” در دی ماه سال ۹۳ با هدف فعالیت در حوزه‌ی مسائل اجتماعی فعالیت خود را زیر نظر اداره‌ی کل ورزش و جوانان و با همکاری سازمان بهزیستی شروع کرد. مسائل اجتماعی گوناگونی از قبیل فقر، مواد مخدر، خشونت، جرم، خودکشی، زنان و دختران فراری؛ جوامع را با خود درگیر می‌کند.

یکی از مسائل اجتماعی که موسسه‌ی مردم نهاد آوای امید آن را در کانون توجه قرار می‌دهد، مسئله‌ی کودکان کار و خیابان است. هم چنین کودکانی که در معرض آسیب‌های مختلفی قرار گرفته‌اند، از تحصیل در نظام آموزشی محرومند، در حاشیه‌ی شهرها زندگی می‌کنند و البته یک ویژگی مشترک دارند: از کودکی باز مانده‌اند …

گروه مردمی ” نذر شادی ” نیز که فعالیت خود را قریب به یک سال پیش در گیلان آغاز کرده است با هدف ” آوردن لبخند” بر لبان نیازمندان استان یک حرکت مردمی، فرهنگی و اجتماعی را پایه‌ریزی کرده است. از جمله فعالیت‌های اخیر این گروه حمایت از کودکان کار و تهیه حدود ۲۰۰ سری لوازم تحریر کامل برای کودکان کار بوده است. هم چنین این گروه مردمی به مناسبت‌های مختلف با افراد نیازمند برای مثال کودکان بی‌سرپرست، بهزیستی و سالمندان دیدار می‌کنند و به این ترتیب نه تنها به لبان آنها لبخند می‌آورند بلکه با این لبخندهای ارزشمند انرژی کافی برای ادامه‌ی مسیر پیدا می‌کنند.

امروز پنجشنبه ۸ مهر ۹۵ این گروه با اعضای مهربانش، جشنی به مناسبت آغاز سال تحصیلی در هتل المپیک منظریه برای کودکان کار برگزار کرد.

در این جشن برنامه‌های ویژه و مهیجی برای کودکان فراهم شد، برای مثال گروه موسیقی، گروه نمایشی، پذیرایی و اهدای جوایز به کودکان کار؛ که همه‌ی اینها بدون دریافت هیچ هزینه‌ای و تنها با حمایت اعضای مهربان گروه و حمایت‌های دیگر دوستان انجام گرفت و پس از قرائت قرآن مجید، حسین احمد دوست ؛ مدیر و مسئول موسسه‌ی مردم نهاد آوای امید، پس از تشکر از همه‌ی مردم مهربانی که با هدایای خود امکان تحصیل ۲۰۰ کودک را فراهم کردند (اعضای این گروه از مردم درخواست کمک نقدی نمی‌کنند و تنها با هدایایی که مهربانان اهدا می‌کنند قلبهای نیازمندان را شاد می‌کنند) از تفاوت بیت موسسات خیریه و موسسات مردم نهادی چون آوای امید و گروه نذر شادی سخن گفت و اظهار داشت: ” موسسات خیریه روز به روز در کشور گسترش پیدا می‌کنند و این اصلا خوب نیست! چرا که با این کار تعداد مددجویان هر روز افزایش می‌یابد. خیریه‌ها روی یک مسئله تمرکز می‌کنند و آن حمایت مالی از نیازمندان است. اما موسسات مردم نهاد و به خصوص آوای امید و گروه نذر شادی در صدد بر آمدند تا آسیب‌های اجتماعی که باعث معضل بیکاری یا بوجود آمدن این نیازها شده را ریشه‌یابی کرده و درصدد حل آن مشکلات برآیند. آرمان موسسه‌ی ما این است که کودکان بازی کنند، آموزش ببینند، تفریح کنند؛ نه اینکه به دلیل کار کردن زود هنگام در سنین پایین، در معرض انواع خطرها و آسیب‌های روحی و جسمی قرار بگیرند. “

وی همچنین دلیل این که هیچ مسئولی از استان در این همایش و جشن دعوت نشده بود را این گونه بیان کرد که: ” ما نمی‌خواهیم هیچ مسئولی یا سیاست مداری از کودکان استفاده کرده و به جایگاهی برسد یا فعالیتی را به نام خود تمام کند، چرا که تمام حمایت‌های این موسسه از سوی مردم مهربان است و این حرکت کاملا مردمی و جهادی بوده است، اما از هر مسئولی که قصد کمک را بدون ادعا داشته باشد استقبال و تشکر می‌کنیم. “

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه