پس از قرن‌ها؛

امسال عاشورای شمسی و قمری یکی می‌شود!

بر اساس آنچه انتظار می‌رود با انطباق تاریخ شمسی و قمری، امسال عاشورایی متفاوت با عاشوراهای سالهای گذشته به لحاظ تقویمی خواهیم داشت.

امسال عاشورای شمسی و قمری یکی می‌شود!

به گزارش ۸دی، بر اساس محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در گاهشماری ایران، واقعه‌ی کربلا ۲۱ مهر ماه سال ۵۹ شمسی رخ داده است . بر همین اساس ۲۱ مهرماه امسال مصادف با دهم محرم سال ۱۴۳۸ قمری خواهد بود که این یعنی امسال عاشورای شمسی و قمری با یکدیگر منطبق خواهد شد.

البته این اتفاق در صورت رخ خواهد داد که محاسبات نجومی و استهلال با یکدیگر منطبق شوند و در غیر اینصورت ممکن است این تطابق رخ ندهد همچنانکه گاهی اوقات شاهد آن هستیم که محاسبات بر خلاف استهلال بوده و اوج بروز اختلاف در محاسبه و استهلال را در اولین روز ماه شوال و وهمزمان با عید فطر شاهد هستیم.

برای اطمینان از محاسبات نجومی تطابق این تاریخ‌ها می‌توانید از نرم افزار زیر که یکی از بهترین و کاملترین نرم افزارهای تبدیل تقویمها است استفاده کنید:

نرم افزار تبدیل تقوی ها (کلیک کنید)

البته این موضوع یک نکته ذوقی است و دانستن یا ندانستن آن یک مسئله مهم در مذهب و دین نیست و  مهم نیست که عاشورا چه روزی باشد مهم اینست که همیشه با حسین باشیم و ضد یزیدها و شمرها حرکت و اقدام کنیم.

این نکته بهانه ای شد که باز بگوییم: سلام بر تو ای حسین ! و سلام بر یاران و کودکان و خاندانت

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه