چقدر تفاوت است از سپید تا نارنجی؟!

از سپیدپوش وقتی تجلیل می شود که نارنجی پوش نان شب ندارد!

هر چه که باشد، گویا این روزها فاصله زیادی از سپید تا نارنجی وجود دارد. حتما شهردار به این موضوع توجه دارد که هر فردی در جامعه ارزش خود را دارد و باید کرامت انسانی همه شهروندان رعایت شود.

از سپیدپوش وقتی تجلیل می شود که نارنجی پوش نان شب ندارد!

به گزارش ۸دی به نقل از خزر، دیروز شهرداری رشت همایشی تحت عنوان تجلیل از سپیدپوشان برگزار کرد که در آن به مناسبت روز پزشک به تجلیل از پزشکان پرداخته شد.

فارغ از نقش مهم و تاثیرگذار پزشکان در جامعه و لزوم حمایت و تجلیل از زحمات برخی پزشکان که در مداوای بیماران بی نوا، تنها و تنها خدا را در نظر دارند، آن چه که قابل تامل است اینست که شهرداری رشت در حالی چنین همایش هایی را که مطمئناً بدون هزینه هم نخواهد بود، برگزار می کند که کمی دورتر از محل برگزاری همایش، نارنجی پوشان شهر رشت چند ماهی است حقوق نگرفته اند و خود و خانواده شان به نان شب محتاج اند!

قابل تامل آن که شهردار رشت در این مراسم در قسمتی از سخنان خود می گوید: جامعه باید بپذیرد که افراد متخصص در جایگاه مرغوب تری از لحاظ اقتصادی و اجتماعی باشند.

البته در این که جامعه خود به خود افراد متخصص را به سمت زندگی بهتر از نظر اقتصادی سوق می دهد، شکی نیست اما اینکه معیار تشخیص تخصص چیست، جای سوال دارد؟ به عنوان مثال راننده آقای شهردار که اخیراً از پاداشی نزدیک به ۱۵ ماه حقوق یک رفتگر بهره مند شده است، دقیقا چه تخصصی داشته که جامعه ایشان را به سمت شرایط بهتر اقتصادی مسبت به رفتگری که چند ماه حقوق نگرفته است، سوق داده است؟! از نظر شهردار رشت سوق یافتن افراد متخصص به سمت زندگی بهتر از منظر اقتصادی و اجتماعی احیاناً به منزله له شدن و نابودی افراد غیرمتخصص که نمی باشد؟!

اصلا بهتر نبود شهرداری رشت در چنین زمانی که حقوق نارنجی پوشان با چند ماه تعویق همراه شده است، بودجه مراسم تجلیل از سپیدپوشان را به حقوق معوقه نارنجی پوشان اختصاص می داد؟! هرچند تحریریه خزر به علت به حاشیه نرفتن اصل موضوع که همان بی نوایی این روزهای نارنجی پوشان مظلوم شهرباران است، قصد ندارد تا به معرفی فرد واسطه این همایش بپردازد!

با این وجود هنوز زود است حمایت جامعه پزشکان از شهردار رشت را در اوج استیضاح از یاد برد. همان روزهایی که در جلوی درب ورودی یکی از بیمارستان های خصوصی بنری از طرف جمعی از پزشکان!! در حمایت از ثابت قدم برافراشته شده بود!! شاید حالا که ثابت قدم به لطف برخی فراز و فرودها توانسته از خطر استیضاح رهایی یابد، می خواسته به نوعی با این همایش، جبران آن حمایت را کرده باشد!!

هر چه که باشد، گویا این روزها فاصله زیادی از سپید تا نارنجی وجود دارد. حتما شهردار به این موضوع توجه دارد که سوق یافتن جامعه متخصص به سمت زندگی بهتر اقتصادی مترادف با لِه شدن قشر غیرمتخصص نیست و هر فردی در جامعه ارزش خود را دارد و به قولی ارزش هر فرد به میزان خلوص و اعتقاد وی وابسته است نه  فقط تخصص! چنانچه در قرآن کریم هم آمده است بهترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست.

 

پاکبان

مطمئنا تجلیل از سپیدپوشان مساوی با گرسنگی نارنجی پوشان نیست!

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه