مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

قلعه‌رودخان مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به وجود ۴۴ برج در بنای تاریخی قلعه‌رودخان اشاره کرد و گفت: امسال فاز نخست مرمت و ساماندهی قلعه‌رودخانه عملیاتی می‌شود.

قلعه‌رودخان مرمت می‌شود

به گزارش ۸دی، رضا علیزاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بنای تاریخی قلعه‌رودخان اظهار کرد: مرمت و ساماندهی مجموعه بنای تاریخی قلعه‌رودخان یکی از دغدغه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

وی به وجود ۴۴ برج در قلعه‌رودخان اشاره کرد و افزود: بخشی از درآمدزایی استان از محل قلعه‌رودخان انجام می‌شود اما تعدادی از برج‌های این بنای تاریخی آسیب دیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه فاز نخست عملیات مرمت و ساماندهی قلعه‌رودخان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اجرایی می‌شود، تصریح کرد: بخشی از اعتبارات مرمت بنای مذکور از محل منابع ملی تامین می‌شود و مبلغ دو میلیارد تومان از طریق منابع استانی در نظر گرفته شده است.

علیزاده، خواستار ارتقای وضعیت بنای تاریخی قلعه‌رودخان به موقعیت ممتاز ملی و بین‌المللی شد و بیان کرد: زنجیره قلعه‌های گیلان به عنوان فهرست آثار جهانی مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.

وی در ادامه به تعیین اجرای ۸۹ پروژه گردشگری در گیلان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مذکور دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های گردشگری استان، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور بیش از ۵ هزار اشتغال در گیلان ایجاد می‌کند.

علیزاده، اجرای پروژه‌های مذکور را نیازمند اختصاص ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان عنوان کرد و یادآور شد: در مدت ۱.۵ سال می‌توان پروژه‌های مذکور را به سرانجام رساند.

وی از تشکیل کمیته مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد و اظهار کرد: کمیته مذکور به منظور استفاده از منابع بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی تشکیل شده است ضمن اینکه بخشی از منابع از طریق کارگروه اشتغال استان به منظور عملیاتی کردن پروژه‌های گردشگری اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به اجرای ۱۰ پروژه گردشگری در راستای اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مذکور در سه حوزه ماموریتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعریف شده است.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه