گزارش؛

نابودی مزارع برنج روستای رودپشت خشکبیجار در سایه‌ی بی توجهی مسئولان+تصاویر

اگر چاره‎ای توسط مسئولین ذی صلاح اندیشیده نشود ممکن است دیری نشود که مزارع این روستا از بین برود و در سالی که از سوی رهبر انقلاب به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام نهاده شده بخشی از امکانات تحقق اقتصاد مقاومتی برای روستاییان از دسترس خارج شود.

نابودی مزارع برنج روستای رودپشت خشکبیجار در سایه‌ی بی توجهی مسئولان+تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از خوبان خبر، اغلب مردم ایران منطقه شمال کشور به‌ ویژه گیلان را با برنج و شالیزارهای سرسبزش می‎شناسند و فارغ از خیانت واردات بی‎رویه برنج به این صنعت،برنج تولیدی استان با تلاش‎های طاقت‎فرسای شالیکاران در سال‎های گذشته سهم به‌سزایی در تأمین نیاز کشور داشته است. شهروندی از روستای رودپشت خشکبیجار تصاویری از مزرعه خود به تحریریه خوبان ارسال کرد که گویا با مشکل خشکی و بی‎آبی قطعی مواجه شده است.

طبق گزارش شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود برای آبیاری اراضی شالیزاری استان از ابتدای اردیبهشت ماه جاری تا اکنون رهاسازی شد،اما هنوز به دلیل سهمیه بندی آب و نرسیدن آب به مزارع برنج زمین های روستای رودپشت خشکبیجار و روستاهای همجوار زمین با کم‌­ آبی دست و پنجه نرم می­‌کنند.

اگر چاره‎ای توسط مسئولین ذی صلاح اندیشیده نشود ممکن است دیری نشود که مزارع این روستا از بین برود و در سالی که از سوی رهبر انقلاب به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام نهاده شده بخشی از امکانات تحقق اقتصاد مقاومتی برای روستاییان از دسترس خارج شود. بنابراین برای پیشگیری از مشکلات احتمالی که وقوعش قریب به نظر می رسد و به تبع آن مهاجرت و شهرنشینی و بیکاری و کاهش تولید ملی تنها بخشی از آن است، به نظر می رسد بهترین راه حل، همت مسئولین برای مرتفع سازی مشکلات این روستاییان زحمت کش باشد.

 

خشکیبیجار

خشکیبیجار1

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمدی
کجایی برادرجان که در اطراف خشکبیجار زمین کشاورزی با طرح هادی تغییر کاربری شده و میشود و افراد متمول از دیگر استانها در حال شهرک سازی در روستاهای نزدیک به دریا سمت حاجی بکنده هستند.تا پایتخت نشینان آخر هفته‌ها بیان شمال شلوارک بپوشند و جوج سیخ بزنند با نوشابه بخورند. بوی حلوای شالیزارهای ما خیلی وقت است بلند شده و تا چندی دیگر باید فاتحه برنج محلی و برنجکاری را خواند
در حاشیه