رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت:

چه کسی مسئول حفظ سلامتی کارگران است؟!/ بسیاری از کارخانجات گیلان هنوز ضدعفونی و گندزدایی نشده است!

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت، گفت: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات و شرکت ها هنوز محل کار کارگران را به علت هزینه بالای آن، ضدعفونی و گندزدایی نکردند و کارگران از کمترین امکانات بهداشتی برخوردار نیستند.

چه کسی مسئول حفظ سلامتی کارگران است؟!/ بسیاری از کارخانجات گیلان هنوز ضدعفونی و گندزدایی نشده است!

به گزارش ۸دی، پرویز زعیمی رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با ارسال پیامی به تحریریه ۸دی اعلام کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و هشدار جدی مسئولین بهداشتی کشور و استان گیلان در این رابطه وحساسیت آن، چه کسی مسئول حفظ سلامتی کارگران در صنایع استان گیلان است!

وی افزود: ساعت کار ادارات دولتی گیلان کاهش پیدا کرده است اما با این حال کارگران تولیدی و خدماتی صنایع گیلان در محیط های سخت و زیان آور مشغول به کارند و گاهی تا ۱۲ساعت هم کار می کنند؛ آیا نباید نظارتی برحفظ سلامت فردی و اجتماعی این افراد بشود؟! دراین زمان حساس، اگر یکی از کارگران آلوده شود چه خسارتی بر محیط کار و تولید و بیرون از آن در اجتماع وارد می شود؟!

بسیاری از کارخانجات گیلان و محل کار کارگران هنوز ضدعفونی و گندزدایی نشده است

زعیمی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات و شرکت ها هنوز محل کار کارگران را به علت هزینه بالای آن، ضدعفونی و گندزدایی نکردند و کارگران از کمترین امکانات بهداشتی برخوردار نیستند! کارفرماها رغبتی در این امر ندارند! چون واقعا هزینه ها بالاست و لازم است مسئولین بهداشت اداره کار استان هر چه سریع تر به بحث بهداشت کارخانجات ورود کنند.

استاندار، مسئولین سازمان صمت و اداره کار استان را پیگیر سلامت کارگران کند/ کاهش ساعت کار کارگران ضروری است

وی بیان کرد: استاندار، مسئولین سازمان صمت و اداره کار استان را پیگیر سلامت کارگران استان کند و هرچه سریع تر بسته های بهداشتی و مواد ضد عفونی به کارخانجات ارسال کنند؛ همچنین لازم است استاندار گیلان برای کاهش ساعت کار کارگران کارخانجات اقدام کند و دراین راستا به کارفرما ها کمک مالی جهت جلوگیری از ضرر زیان وارده در نتیجه کاهش تولید پرداخت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه