حمید رسایی در رشت:

دولت روحانی هیچ وقت یک کابینه واقعی نبوده است/ یک هیئت دولت از فرزندان وزراء داریم!

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کنونی خسته، ناامید و پشیمان است، اظهارکرد: مجموعه این دولت سابقه انقلابی دارند اما امروز روحیه انقلابی ندارند، روحیه انقلابی چشمش به دست غرب نیست، فاصله با مردم ندارد و ترسی از مردم ندارد. چرا تاکنون که وارد سومین هفته بعد از شوک بنزینی شدیم هنوز رئیس جمهور با مردم مستقیم حرف نزده است.

دولت روحانی هیچ وقت یک کابینه واقعی نبوده است/ یک هیئت دولت از فرزندان وزراء داریم!

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حمید رسایی شنبه در جمع دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت اظهارکرد: سال ۹۲ رئیس جمهور در سخنرانی روز افتتاح دانشگاه ها در دانشگاه تهران گفت “دولت را در حالی تحویل گرفتیم که خزانه خالی بود” در حالیکه این حرف درست نبود و یک دروغ بود. بعدها طیب نیا وزیر اقتصاد دو سال بعد آمار که می داد اعلام کرد این دولت آغاز بکار کرد وضعیت خزانه چگونه بوده ، خزانه خالی معنی ندارد خزانه مثل جیب آدم می ماند.

وی تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور سال ۹۲ در سفر به آمریکا در سازمان ملل در فرودگاه پیاده شد آنجا هم گفت خزانه کشور خالی است، وقتی یکی در زمین دشمن و تریبون های عمومی اعلام به عجز و  ناتوانی می کند چه توقعی دارید؟ توقع دارید دشمنی که فشار می آورد و این فشار را با هدف تسلیم کردن آورده دست بر دارد؟ معلوم است که این اتفاق نمی افتد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از توافق ژنو «همین که رئیس جمهور چند روز پیش به آن افتخار کرد» سنای آمریکا به جان کری گفت شما به چه حقی در ژنو بخشی از تحریم های ایران را قول دادید که بر می دارید؟ این تحریم ها مصوبه سنای آمریکاست و به دولت اوباما ارتباطی ندارد سنای آمریکا باید این تصمیم را بگیرد، جان کری گفت امکان حمله نظامی به ایران نیست و امکان ادامه دادن تحریم ها هم نیست، ایران تحریم ها را دور زده است و کشورهای دیگر همراهی نمی کنند.

وی ادامه داد: جان کری گفت وقتی ما رسیدیم به این نقطه از آن روزی که دولت ایران عوض شد و تیم مذاکره کننده جدید آمد و چنین توافقی را پذیرفت ما به شرکاء خود اروپاییان و کشورهای دیگر اعلام کردیم ایران دارد می شکند. اگر تحمل کنید ایران عقب نشینی می کند، عامل روانی وقتی که اینطوری طبیعی فشار بیشتری بر این کشور تحمیل می شود وقتی روحیه و اخلاق حاکم بر مدیرانی بر یک دولتی فشار پذیری باشد محصول آن کم شدن فشار نیست بلکه فشار بیشتر و محصول قاعده تحریم بازی در میدان تحریم بازی بیشتر است.

 

** دلواپس بودن مدال افتخار است/ آن ها که ساکت ماندند؛ شریک جرم دولت اند

رسایی گفت: سال ۹۲ اگر می گفتیم مورد اعتراض و تهمت در افکار عمومی قرار می گرفتیم اما امروز در سال ۹۸ دلواپس بودن فحش نیست بلکه مدال افتخار است، بعضی ها  که در این حدود ۶ سال سکوت کرده اند امروز می گویند ما ساکت نبودیم چرا شما شریک جرم این دولت هستید.

وی افزود: عباس عراقچی هفته گذشته گفت “برجام درس عبرتی برای ما بود و تنها نتیجه اش تحریم های بیشتر بود” بعد ۱۰۰ سکه و مدال طلا از رئیس جمهور گرفتند و کشور را به اینجا رساندند . درس عبرت از برجام این است که مقاومت جواب می دهد و محصول پذیرفتن فشار چیزی جز اعمال فشار بیشتر نیت.

 

**دولت روحانی هیچ وقت یک کابینه واقعی نبوده است/ این دولت از روز اول خود را در وزارت امور خارجه خلاصه کرد

رسایی با بیان اینکه دولت روحانی هیچگاه یک کابینه واقعی با ۱۶ وزارت خانه نبوده است افزود: به عقیده من دولت روحانی از روز اول خود را در وزارت امور خارجه خلاصه کرد و اصلا توجهی به بخش های دیگر نداشت یا بعبارتی دیگر برنامه ای در سایر زمینه ها نداشت.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر رئیس جمهور را بردارید می بینید کشور راه خود را می رود، گفت: کار یک رئیس جمهور این نیست که بود و نبودش هیچ فرقی نکند بالاخره رئیس جمهور ایده و جهت دارد، جهت به سمت غرب و غلط بود نه بسمت آرمان هایی که ما برای آن انقلاب کردیم، نه بسمت پتانسیل داخلی و توان مردم، دولت روحانی در وزارت خارجه خلاصه شد، آن زمان که در مجلس بودیم وزراء دیگر گلایه می کردند که رئیس جمهور وقت نمی گذارد.

رسایی ادامه داد: نمونه اش بطحایی وزیر آموزش و پرورش بود که گلایه می کرد رئیس جمهور فرصت نمی دهد مشکلات وزارتخانه را اعلام کنیم، برخی از اطرافیان به او پیشنهاد دادند که راه دیدن رئیس جمهور استعفا دادن است، و بعد از استعفا مشکلات را به روحانی اعلام کن و استعفا را پس بگیر! اما روحانی استعفا او را پذیرفت و بعد اعلام کردند که بطحایی برای کاندیداتوری مجلس استعفا داد!.

وی ادامه داد: دولت تعطیل است، وقتی رئیس جمهور اعلام می کند که من روز جمعه متوجه شدم بنزین گران شده شماها می خندید، این جای گریه دارد. البته که دروغ گفته  است یک برنامه و یک تدبیر بود و روحانی در جریان آن بود.

** یک هیئت دولت از فرزندان وزراء داریم

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کنونی خسته، ناامید و پشیمان است، اظهارکرد: مجموعه این دولت سابقه انقلابی دارند اما امروز روحیه انقلابی ندارند، روحیه انقلابی چشمش به دست غرب نیست، فاصله با مردم ندارد و ترسی از مردم ندارد.

وی تصریح کرد: چرا تاکنون که وارد سومین هفته بعد از شوک بنزینی شدیم هنوز رئیس جمهور با مردم مستقیم حرف نزده است.

رسایی با بیان اینکه دانشجو باید بیدار باشد و یقه گیری کند، گفت: این دولت تبدیل به دولتی با تعارض منافع شده است، یعنی اکثر وزراء در حوزه ای که مدیریت می کنند تجارت هم می کنند، رانت اطلاعات را دارند و تجارت در آن حوزه را هم دارند بارها گفتم که خیلی مطالب را می خواستیم متوجه شویم از طریق فرزندارن وزراء متوجه می شدیم.

وی ادامه داد: امروز فرزند عباس آخوندی بازداشت شده و همه می گویند همین آخوندی که ۵ سال وزیر مسکن بود وقتی استعفا داد به روحانی گفت سیاست های من با شما یکی نیست جای غصه دارد، که در حوزه مسکن تجارت می کرد و شرکت انبوه سازی داشت،  وزیر بهداشت و درمان هم در حوزه بسته های پزشکی مشغول است، همتی در بانک مرکزی در حوزه صرافی کار می کرد و …

رسایی گفت: یک هیئت دولت از فرزندان وزراء داریم که بر اساس رانت اطلاعات در حوزه های مختلف فعال هستند و کسب و تجارت می کنند.

وی با بیان اینکه چرا کشور نباید تعطیل باشد؟، افزود: وقتی رئیس دولت می گوید خزانه خالی است، فشارها زیاد است  و تحریم ها اثر کرده با این وضعیت اگر کشور تعطیل نباشد تعجب می کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه