خبرنگار: ابوالفضل شکری
فرماندار رودسر خبر داد؛

افزایش ۵۴ درصدی اعتبارات سال ۹۶ برای شهرستان رودسر / هیچ شهرستانی تسهیلات خسارات سیل را دریافت نکرده است

فرماندار رودسر گفت: اعتبارات استانی رودسر در سال ۹۶ بیش از ۳۰ میلیارد تومان بوده است که رشد ۵۴ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۵۴ درصدی اعتبارات سال ۹۶ برای شهرستان رودسر / هیچ شهرستانی تسهیلات خسارات سیل را دریافت نکرده است

به گزارش ۸دی، امیر جانبازی صبح امروز (شنبه) در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رودسر اظهار داشت: اعتبارات استانی رودسر در سال ۹۶ بیش از ۳۰ میلیارد تومان بوده است که رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال قبل دارد.

وی افزود: تخصیص استانی به‌طور متوسط ۳۸ و نیم درصد است و برای پروژه‌های عمرانی در چند روز آینده اعلام خواهد شد.

فرماندار رودسر خطاب به مسئولان ادارت این شهرستان تأکید کرد: مسئولان با هماهنگی مدیران کل خود در استان تخصیص‌ها را بالاتر از متوسط استانی در نظر بگیرند و تأکید من همین نکته است و این موضوع را باید در اولویت قرار دهید.

جانبازی ادامه داد: اعتبارات شهرستانی توسط دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت شهرستان بکار گرفته می‌شود بنابراین مجریان خود دستگاه‌ها هستند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌ها را به اجرا بگذارد و فرمانداری یک دستگاه نظارتی است که خود نمی‌تواند مجری پروژه‌ها باشد.

فرماندار رودسر با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های شهری توسط اعتبارات داخلی شهرداری ساخته می‌شود گفت: پل صیدر محله هم به همین شکل است و حتی برای این پروژه اوراق هم به مسئولان شهرداری داده شد و خودشان باید این موضوع را پیگیری کنند و اوراق را به مشارکت بگذارند.

جانبازی افزود: شاید اگر پیگیری مسئولان در شهرداری بود و کار اوراق را انجام می‌دادند این پل تا الآن تمام شده بود.

وی با اشاره به سیل اخیر رودسر گفت: در همان شب وقوع سیل از پروژه‌هایی که احتمال وارد آمدن خسارت بود بازدید کردیم و برای همه آن‌ها اعتبار هم در نظر گرفتیم و این اعتبار سوای تسهیلاتی است که برای خسارت دیدگان در نظر گرفته شده است.

فرماندار رودسر ادامه داد: تا الآن هیچ شهرستانی تسهیلاتی خسارت سیل را دریافت نکرده است و اینکه برخی رسانه‌ها می‌نویسند که تسهیلات پرداخت شده است درست نیست.

جانبازی گفت: رسانه‌ها درباره موضوع سیل اخیر رسالت خبرنگاری خود را به‌جا بیاورند و به این اندازه غیرمنصفانه قلم نزنند چرا مردم را اذیت می‌کنید و گناه دیگران را می‌شویید؟

وی ادامه داد: ما حتی برای پیشگیری هم اعتبار در نظر گرفتیم که یکی از این موارد شیر محله بود که با حضور مدیرکل بحران استانداری از آنجا بازدید شد.

فرماندار رودسر گفت: احداث ایستگاه پمپاژ حسین‌آباد رودسر ۸۰ میلیون تومان، حفر و تجهیز چاه عمیق ۱۰۰ میلیون تومان، بازسازی تأسیسات تصفیه‌خانه ۵۰ میلیون تومان، اجرای دیواره حفاظتی روستای سیالات ۸۰ میلیون تومان، جانمایی برای روستای آزارکی ۱۰۰ میلیون تومان، بازسازی شبکه‌های آسیب‌دیده و مقاوم‌سازی شبکه‌های موجود ۱۲۰ میلیون تومان، تکمیل پروژه ایستگاه پمپاژ نارنج کلاً و … تکمیل پل ماچیان به رحیم‌آباد ۲۰۰ میلیون تومان، هدایت آب‌های سطحی خیابان گزافرود ۷۰ میلیون تومان و … از جمله پروژه‌هایی بود که برای پیشگیری از خسارات سیل در شهرستان رودسر در نظر گرفته شد و مسئولان ادارات باید برای تخصیص این اعتبارات پیگیر باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه