نماینده آستانه اشرفیه در گفتگو با 8دی:

طرح “شفافیت آراء” نباید دستمایه تخریب قوا شود/ مجلس به فوریت این طرح رأی نداد نه اصل آن!/ موافق صددرصد شفافیت هستم

نماینده مردم آستانه اشرفیه در واکنش به طرح شفافیت آرا نمایندگان، گفت: آنچه که در مجلس مطرح شد فوریت این طرح بود، بنده به این طرح رأی دادم و موافق صد در صد شفافیت هستم.

طرح “شفافیت آراء” نباید دستمایه تخریب قوا شود/ مجلس به فوریت این طرح رأی نداد نه اصل آن!/ موافق صددرصد شفافیت هستم

محمدحسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به طرح شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: به نظر من ما اصل قضیه را گم کردیم، امروز برخی بحث شفافیت را مصداق زیر سؤال بردن بخشی از قوا در جمهوری اسلامی می دانند که به صلاح نظام و کشور نیست.

وی افزود: شاید بعضی ها می خواهند در این مسیر فضای تسویه حساب های سیاسی را به رخ بکشند در حالی که شفافیت یکی از اصول مسلم نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید برای همگان مصداق داشته و جزء اصول و برنامه هایشان قرار گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه یکی از اصول، باورها و شعارهای نظام جمهوری اسلامی شفافیت عملکرد ها در نگاه مردم است، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند “مردم ولی نعمت ما هستند و محرم نظام اند”، مگر می شود مسئولان و متولیان در مقابل عملکرد ها شفاف نباشند.

قربانی تصریح کرد: علی رغم اینکه بنده به این طرح رأی دادم و موافق صد در صد شفافیت هستم ولی مخالف این بازی های سیاسی ام زیرا برخی قصد تخریب و تسویه حساب سیاسی را دارند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث مطرح شده در مجلس اصل شفافیت آراء نبوده بلکه بحث فوریت آن بود، اضافه کرد: امروز فوریت در نظام جمهوری اسلامی اقتصاد و معیشت و اشتغال و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و توجه به جوانان است.

وی با تأکید براینکه امروز متأسفانه از هر سه ازدواج یکی منجر به طلاق می شود، تصریح کرد: بحث بیکاری قشر تحصیل کرده ما است که امروز این سرمایه گران سنگ کشور در حال هدر رفتن است و این ها فوریت نظام است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه همه قوا و امورات حاکمیت همه باید اصل شفافیت را در دستور کار قرار دهند، اضافه کرد: مگر می شود نظامی که الگویش مردم سالاری باشد، شفافیت در عملکردها و در حوزه اجرایی، مالی و… را نداشته باشد.

قربانی با بیان اینکه در دنیای غرب علیرغم اینکه بویی از اسلام نبرده، بحث شفافیت مالی در تمام رده های مدیریتی مورد توجه است، تصریح کرد: اما امروز بحث شفافیت را بعد از ۴۰ سال تازه می خواهیم عَلم کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه