برگزاری ۱۲دوره آموزش تخصصی وعمومی فرش دستباف در گیلان

رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان از برگزاری ۱۲دوره آموزش تخصصی وعمومی فرش دستباف در استان خبر داد.

برگزاری ۱۲دوره آموزش تخصصی وعمومی فرش دستباف در گیلان

به گزارش هشت دی،مجتبی مهری از برگزاری ۱۲ دوره آموزشی درراستای ارتقای مهارت قالیبافان وفعالین فرش دستباف گیلان خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی می تواند در ارتقاء جایگاه تولید و رونق بازار فرش دستباف گیلان اثربخش باشد.

رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان با بیان استفاده از روزآمدترین مولفه های آموزشی فرش در این دوره ها، افزود: این دروه ها؛ شامل یک دوره آموزش تخصصی طراحی پیشرفته  برای طراحان وفارغ التحصیلان فرش دستباف به منظور ارتقای دانش طراحان در استفاده از نرم افزار بوریا و نیز تعداد ۱۱دوره آموزشی ارتقای مهارت قالیبافان به منظورآشنایی با بهداشت محیط کار و اصول ایمنی ، آشنایی با مواد اولیه مرغوب ، آشنایی با فرش منطقه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این دروه ها علاوه بر تاکید بر موارد تخصصی، مروری برمراحل چله کشی وبافت فرش ، شناخت معایب فرش ونحوی پیشگیری واصلاح آن ها با تاکید برآسیب های مراحل چله کشی و بافت رایج درتولید فرش های منطقه ، معرفی طرحها و رنگهای مورد سلیقه بازار ، آشنایی با قیمت های روز بازار فرش ، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه قالیبافی صورت پذیرفت.

مهری زمان برگزاری دورهای آموزشی فرش دستباف را سوم لغایت ۱۰ اردیبهشت سال جاری اعلام کرد و گفت: این دوره ها در شهرستان های رشت، لنگرود ،املش، سیاهکل، تالش ،رضوانشهر، ماسال،صومعه سرا، رودبار ومنطقه آزاد انزلی با بهره مندی از اساتید توانمند و باتجربه برگزارشد.

رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان در پایان برگزاری آموزشهای کاربردی و عملیاتی در حوزه فرش را بسیار تاثیر گذار و رضایت بخش توصیف کرد و اظهار داشت: برای اجرای این دوره ها جمعاً مبلغ ۵۹۴ میلیون ریال هزینه گردید که اعتبار آن تماماً توسط مرکز ملی فرش ایران تامین شد.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه