دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گیلان:

اعطای وام ازدواج به زوج های دانشجو در طرح “همسفر تا بهشت”/ ثبت نام تا پایان دی ماه ادامه دارد

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گیلان از وام سه میلیونی با کارمزد ۲ درصد برای هر زوج دانشجویی که همراه این طرح و با کاروان باشند خبر داد و افزود: دانشجویان برای ثبت نام به سایت های مربوطه مراجعه کنند.

اعطای وام ازدواج به زوج های دانشجو در طرح “همسفر تا بهشت”/ ثبت نام تا پایان دی ماه ادامه دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، سید محمدحسین صفوی صبح امروز در نشست خبری ازدواج دانشجویی استان گیلان، ضمن اشاره به مباحث ازدواج دانشجویی که از ۲۲سال گذشته کلید خورده است، اظهار کرد: بیست و دومین جشنواره ازدواج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور با کلیدواژه “همسفر تا بهشت” در کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه همچون گذشته این طرح در مشهد مقدس و هتل های مناسب پذیرای دانشجویان است گفت: مدت این دوره ۳ روز است که به شکل پیاپی تداوم دارد.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گیلان با اشاره به اینکه در این دوره سه روزه مجموعه برنامه های فرهنگی، آموزشی و مهارتی با حضور استادان کار آزموده و مجرب انجام می شود، بیان کرد: دانشگاه های کشور از حیث جمعیت جوان کشور ظرفیتی بی نظیر دارند و موقعیتی بی رقیبی دارند و حدودا ۴میلیون دانشجو بخش عمده ای از جوانان کشور را شکل دادند.

صفوی اقدام و تبلیغ درست در زمینه ازدواج برای جوانان را به نفع جامعه دانست و ابراز کرد: اگر به این موضوع توجه نشود ممکن است این فرصت به تهدید تبدیل شود.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی گیلان با بیان اینکه اگر در دانشگاه به بحث ازدواج توجه نشود ممکن است از راه دیگری گرفتاری ایجاد کند بیان کرد: بعضی از دانشگاه ها در کنار خوابگاه دانشجویی مجردی، خوابگاه متاهلی ایجاد کردند، ما نیز دست نیاز دراز می کنیم به سمت مسئولان و خیران تا خوابگاه های این‌چنینی ایجاد کنیم.

وی در رابطه با تبلیغات این طرح گفت: پخش ۶۰۰ پوستر در سایز ۵۰ در ۷۰در تمام مراکز، پخش تیزر مربوطه توسط صدا وسیمای مرکز باران و در سایت های دانشگاه ها نیز منعکس شده است.

صفوی با بیان اینکه استقبال از ازدواج دانشجویی هرساله سیر نزولی داشته است خبرداد: تاکنون حدود ۱۰۰ زوج ثبت نام کردند و تا پایان دی ماه نیز ثبت نام ادامه دارد.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی شرط ازدواج دانشجویی را دانشجو بودن یکی از زوجین خواند و تاکید کرد: هر نوع کمکی که در این طرح انجام شود در واقع کمک به محبوب ترین امر اسلام است.

وی با بیان اینکه نهاد مقام معظم رهبری پذیرای این دانشجویان است و تمام هزینه ها به جز هزینه ایاب و ذهاب بر عهده این نهاد است تاکید کرد: از تاریخ ۲۴ بهمن ماه به مدت ۳روز ۸۰ زوج می توانند در قالب کاروان با ما همراه باشند و اگر در این برنامه شرکت کنند اعزام‌آنها رایگان خواهند بود.

صفوی از وام سه میلیونی با کارمزد ۲ درصد برای هر زوج دانشجویی که همراه این طرح و با کاروان باشند خبر داد و افزود: سایت های ازدواج EZDEVAJ.ORG و sobhedaneshjoo.ir و ezdevaj.nahad.ir جهت ثبت نام آماده است.

** اگر مسئولین حقیقتا دل مشغولی ازدواج جوانان را دارند باید به فکر باشند

دبیر ستاد دانشجویی با بیان اینکه جوانان می خواهند ازدواج کنند اما نمی توانند اذعان کرد: اگر مسئولین حقیقتا دل مشغولی ازدواج جوانان را دارند باید به فکر باشند.

وی از تسهیلات دانشگاه های آزاد کل کشور برای ازدواج دانشجویی خبر داد و افزود: دانشجویان دوره کارشناسی هزینه ترمی که ازدواج کردند برای آنها رایگان و دانشجویان دوره تکمیلی هزینه ترم آنها نیم بها می شود.

صفوی این طرح را شامل استادان دانشگاه ها دانست و گفت: باید به هر طریقی ازدواج آگاهانه آسان و ترویج این امر الهی گسترش دهیم.

دبیر ستاد دانشجویی در پایان افزود: ۲۳ بهمن مراسم ازدواج دانشجویی و بدرقه برای دانشجویان نیز انجام می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه