رییس جمهور در پیام نوروزی:

دستاوردهای دولت در مهار تورم، رشد اقتصادی و اشتغال در ۲۵ سال گذشته بی‌نظیر است

رییس جمهوری در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، دستاوردهای دولت در عرصه مهار تورم، رشد اقتصادی و اشتغال را در سال ۹۵، در مقایسه با ۲۵ سال گذشته بی‌نظیر خواند

دستاوردهای دولت در مهار تورم، رشد اقتصادی و اشتغال در ۲۵ سال گذشته بی‌نظیر است

به گزارش ۸دی، رییس جمهوری در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، دستاوردهای دولت در عرصه مهار تورم، رشد اقتصادی و اشتغال را در سال ۹۵، در مقایسه با ۲۵ سال گذشته بی‌نظیر خواند  و با بیان اینکه برای ایرانی سربلند، باید در کنار یکدیگر باشیم، تاکید کرد: سال جدید، سال پیشرفت بیشتر برای ملت عزیز و اشتغال بیشتر برای جوانان ما خواهد بود.

متن کامل پیام نوروزی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمدالله و صلاه علی رسول الله و آله و صحبه»

عید فرخنده نوروز را به حضور همه ملت بزرگ ایران، ایرانیان خارج از کشور و همه ملت‌های منطقه که نوروز را پاس می‌دارند، به خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ به‌ویژه به آنهایی که در این ساعات به دلیل خدمت به جامعه و مردم، حراست از مرزها، و خدمات درمانی و امدادی، به جای آنکه در کنار خانواده عزیزشان باشند، مشغول خدمت به ملت عزیز خودشان هستند.

امسال عید با برکتی داریم؛ به دلیل آنکه با میلاد با سعادت فاطمه اطهر(علیها سلام) و همچنین با رحمت‌های آسمانی و برکت‌های الهی تقارن دارد. ان‌شاء الله تا پایان سال در مسیر همدلی و وحدت و اتحاد، و تلاش و فعالیت برای سربلندی کشور عزیزمان باشیم.

پیام نوروز برای ما، پیام زدودن کینه‌هاست. پیام نوروز برای ما، پیام شکوفایی و نشاط است. در این سالی که سال حماسه است، سال انتخابات است، باید بیش از همیشه، درس‌های لازم را از نوروز و طبیعت برای نشاط و همدلی و شکوفایی بیاموزیم.

سال ۱۳۹۵، هم سال اجرای سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بود و هم اجرایی شدن توافق هسته‌ای؛ و این دو در کنار هم توانستند برای ما نقش‌آفرینی مثبتی داشته باشند.

من در اینجا لازم می‌دانم از شما کشاورزان عزیز که در سال گذشته هم در افزایش تولیدات کشاورزی و هم در خودکفایی گندم، ما را مفتخر کردید، و ملت را خوشحال کردید و به سفره خودتان هم برکت بیشتری دادید، تشکر کنم. و بخاطر تلاش‌تان، بخاطر فروش محصولات کشاورزی‌تان، از جمله گندم که دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم به کشاورزان عزیز پرداخت کرد.

از شما کارگران، از شما صنعتگران، من متشکر و سپاسگزارم که در تولیدات صنعتی‌مان رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم و در برخی از محصولات به دو برابر سال گذشته رسیدیم. با تلاش بانک‌ها، ۲۴ هزار واحد صنعتی نیمه تمام و یا واحدهایی که فعال نبودند، بحمدالله فعال شدند و این به معنای رشد اقتصادی در «سال اقتصاد مقاومتی» است.

من از مهندسین و کارگران صنعت نفت تشکر می‌کنم که با تلاش و کوشش اعجاب‌انگیزشان توانستند تولید نفت و میعانات گازی را به دو برابر برسانند.

ما توانستیم با دیپلماسی نفتی، با تلاش شما مهندسین و کارگران، جایگاه قبلی‌مان در تولید نفت و گاز و میعانات را بازپس بگیریم و این به معنای احقاق حقوق ما است.

در کنار همین تلاش‌ها بود که ما برای اولین بار بعد از ابلاغ سند چشم‌انداز بیست ساله توسط مقام معظم رهبری که بنا بود به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم، بعد از ۱۱ سال در سالی که گذشت، به رشد ۸ درصدی دست یافتیم.

من در اینجا لازم می‌دانم از شما پزشکان، از شما پرستاران سپاسگزاری کنم؛ خدمات پزشکی را به حاشیه شهرها بردید؛ به روستاهای دور دست رساندید؛ و مردم ما امروز با هزینه کمتری در بیمارستان‌ها درمان می‌شوند.

من باید به شما معلمین، به شما اساتید، به شما فرهیختگان که باعث غرور ما شدید و در میان همه کشورهای پیشرفته، رتبه اول در رشد علمی را به دست آوردیم، خدا قوت بگویم.

من باید از شما ورزشکاران و هنرمندان بخاطر افتخارات بین‌المللی و داخلی، بخاطر تلاش‌هایتان که باعث غرور ملی شدید، تشکر کنم. از بانوان عزیز ما، که برای اولین بار یک بانوی ما در المپیک صاحب مدال شد، تشکر کنم.

همه اینها موجب نشاط مردم عزیز ما در سال ۹۵ شد.

البته مشکلات، تلخ‌کامی‌ها و کاستی‌هایی هم در سال ۹۵ داشتیم؛ حادثه قطار، حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، ریزگردها در بعضی از استان‌ها، سیل و مشکلاتی که برای برخی از مردم عزیز ما پیش آمد؛ از دست دادن یار دیرین انقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی. اما شما مردم به خوبی جبران کردید، همه جا حضور پیدا کردید و با همدردی‌تان، با همدلی‌تان، با حضور حماسی‌تان در تشییع جنازه‌ها، توانستید غم‌ها را بزدایید. باز هم این مسیر را ما باید ادامه دهیم، باید غمخوار یکدیگر باشیم، در کنار یکدیگر باشیم تا ایرانی سربلندتر را شاهد باشیم.

سال جدید، سال پیشرفت بیشتر برای ملت عزیز ما خواهد بود. سال جدید، سال اشتغال بیشتر برای جوانان ما خواهد بود. ما باید تلاش بیشتری را انجام دهیم و کمبودها را جبران کنیم.

آنچه در سال گذشته در مهار تورم، در رشد اقتصادی و اشتغال به دست آوردیم، در ۲۵ سال گذشته بی‌نظیر بود. ما باید کاهش تورم و همچنین رشد اقتصادی را ادامه دهیم.

ما توانستیم در سه سال گذشته در دولت یازدهم، همواره مقدار افزایش حقوق و دستمزد برای کارکنان و کارگران را بیشتر از تورم قرار دهیم؛ که به این معناست که مردم در آرامش و رفاه بیشتری می‌توانند قرار داشته باشند.

هم در سال ۹۵ و هم در سال ۹۴، صادرات غیرنفتی ما بیش از واردات ما بود. اینجا باید دست مریزاد بگوییم به همه کارآفرینان ما، به همه صادرکننده‌های ما که موجب افتخار ملت بودند و هستند. و ما باید این راه را ادامه بدهیم.

در سال جدید مردم ما باید از فضای مجازی برای کسب علم، دانش، اطلاعات، و برای کسب و کارشان، بیشتر بتوانند استفاده کنند. این یکی از تلاش‌های نمونه دولت یازدهم بود و ما این مسیر را ادامه می‌دهیم.

فضای مجازی باید برای مردم ما فضای امن باشد، اما نباید فضای امنیتی باشد. ما در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به دنبال این هستیم که فضای امنیتی را کنار بگذاریم؛ باید فضای اقتصادی، فضای برادری، فضای دوستی و فضای محبت را جایگزین کنیم.

در سال گذشته منشور حقوق شهروندی، طبق وعده‌ای که داده شد، منتشر شد. امسال به کمک شما مردم باید این منشور را اجرایی و عملیاتی کنیم. عزت مردم را باید افزایش بدهیم. منزلت مردم باید مورد احترام همه باشد.

همه باید بدانند صاحب کشور، ملت و مردم هستند. همه باید بدانند اگر حقوق شهروندی را نقض کردند، هزینه بسیار سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

سال جدید، سال توسعه حمل و نقل خواهد بود، هم در ریل که ۵ استان به شبکه ریلی وصل خواهد شد، هم در ناوگان هوایی، هم در زمینه دریایی، هم در زمینه ترانزیت با کشورهای مختلف.

در سال جدید، دو انتخابات مهم پیش روی ما است. همه باید تلاش کنیم حضورمان پررنگ‌تر باشد. باید مشارکت حداکثری، رقابت سالم و انتخابات قانونی، مد نظر همه ما باشد.

در انتخابات‌ گذشته گاهی وقت‌ها بوده که از لحاظ اخلاقی، کاستی‌هایی داشته‌ایم؛ آن کاستی‌ها را باید جبران کنیم. فرق انتخابات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها، عمدتاً باید در بحث اخلاق و فضای مناسب اجتماعی باشد. باید رقابت در برنامه‌ها باشد. باید به شخصیت یکدیگر احترام بگذاریم. باید تلاش کنیم انتخاباتی که موجب سربلندی بیشتر ملت ایران، انتخاباتی که مایه ترس دشمنان و مایه امید دوستان ما در داخل و خارج باشد را برگزار کنیم. دولت، شورای محترم نگهبان، همه مردم، همه رسانه‌ها در این امر مهم و در این وظیفه مهم، ان‌شاء‌الله دست به دست هم خواهند داد و انتخاباتی باشکوه را برگزار خواهیم کرد.

امیدوارم کشور عزیز ما در این سال جدید و در سال‌های پیش رو، از گزند آفات، مصون باشد؛

مردم عزیز و سربلند ایران، با نشاط بیشتر، با وحدت بیشتر و با رونق اقتصادی بیشتر زندگی خود را بگذرانند؛

خادمان ملت بتوانند، خدمت بیشتری را به مردم انجام بدهند؛

ان‌شاء‌الله.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه