عضو هیئت نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان در گفتگو با 8دی:

در انتخابات بی طرفیم اما بی تفاوت نیستیم/ رأی مردم سرنوشت ساز و انتخاب گر است

عضو هیئت نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان با تأکید بر حضور پررنگ مردم در انتخابات اسفند ۹۸، گفت: رأی مردم سرنوشت ساز و انتخاب گر است و باید دقت کنند که افرادی را به کرسی می نشانند که باید برای مردم، ملت و انقلاب تصمیم بگیرند.

در انتخابات بی طرفیم اما بی تفاوت نیستیم/ رأی مردم سرنوشت ساز و انتخاب گر است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام تسخیری، عضو هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گیلان با حضور در دفتر ۸دی با بیان اینکه وظیفه هیئت نظارت شورای نگهبان بررسی دقیق داوطلبان است اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته افرادی به عنوان هیئت نظارت انتخاب شدند که با شبکه سازی بسیار خوب در سراسر کشور و استان گیلان برای شناخت هرچه بیشتر نامزدها در انتخابات آمادگی دارند.

وی با تأکید بر اینکه نامزدها حتما باید از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند گفت: هیئت ناظر با بررسی های دقیق، منصفانه و عاقلانه افراد پایبند به قوانین و ارزش ها را شناسایی و معرفی می کنند.

عضو هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان با اشاره به نقش نظارتی این هیئت بر انتخابات ابراز کرد: هیئت نظارت چگونگی انتخابات را بررسی و نظارت می کند تا هیچ‌حادثه ای مخالف با قوانین و اصول و روش ها اتفاق نیفتد، این هیئت وظیفه دارد در باب تخلف، تقلب، اجرا، نظارت و همه مراحل انتخابات وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی با بیان اینکه همه افراد نامزد شده برای انتخابات و کسانی که احتمال حضور آنان در این عرصه هست رصد می شوند افزود: تمامی اطلاعات به دفتر نظارت مرکزی ارسال می شود.

حجت الاسلام تسخیری از انتخاب هیئت های نظارت در بخش ها و شهرستان ها خبر داد و بیان کرد: دفاتر نظر خود را اعلام می کنند اما پایان کار و تصمیم گیری با شورای نگهبان است.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان با بیان اینکه شورای نگهبان با توجه به نظرات دفاتر تصمیم گیری می کند تصریح کرد: گاهی فردی پس از احراز صلاحیت برای اعتراض به تهران مراجعه کرده و با ادله خود شورای نگهبان را قانع می کند.

وی در رابطه با تخلفات انتخاباتی و کسانی که در ثبت نام یا مسیر تبلیغات تخلفاتی نظیر تبلیغات زود هنگام یا خرید آراء مردم انجام دهند گفت: افراد با سند از تخلفات به دفاتر نظارتی شهرستان ها، بخش ها یا دفتر هیئت نظارت استان مراجعه کنند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه کسی که وارد مجلس می شود و قانون وضع میکند اگر قوانین را رعایت نکند نمی تواند قانون گذار خوبی باشد گفت: تقاضای ما این است که قانون و ضوابط را رعایت کنید و خودتان را عرضه کنید تا مردم شما را را انتخاب کنند.

 

** در تبلیغات انتخاباتی نباید به فهم مردم توهین شود

عضو هیئت نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان با تأکید بر فیهم بودن مردم افزود: در تبلیغات انتخاباتی نباید به فهم مردم توهین شود و این به عملکرد فرد بستگی دارد که وعده دروغ به مردم ندهد، چیزی که در حیطه مسئولیتش نیست عنوان‌ نکند و با مردم صداقت رفتار و گفتار داشته باشد.

وی با اشاره به تأثیر حضور حداکثری کاندیداها در شور و شعور انتخابات ادامه داد: ازهمه نامزدها می خواهیم با توجه به اینکه دشمن تلاش می کند تا حضور پای صندوق رأی را کمتر کند آن‌ها در این عرصه نیز تلاش کنند.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه مردم باید دقت کنند و با توجه به شرایط نظام جمهوری اسلامی و نقشه راه رهبر معظم انقلاب در گام دوم و افق مشخص شده انتخاب کنند گفت: مردم به دنبال این هستند که نظام از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و در ابعاد مختلف پیشرفت بیشتری کند پس اگر طالب مدیران خوب برای پیشرفت انقلاب اسلامی و بهبود وضع مردم و کشوری آباد هستید در انتخاب خود دقت کنید.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان در ادامه با تأکید بر حضور پررنگ مردم در انتخابات اسفند ۹۸، خاطرنشان کرد: رأی مردم سرنوشت ساز و انتخاب گر است و باید دقت کنند که افرادی را به کرسی می نشانند که باید برای مردم، ملت و انقلاب تصمیم بگیرند.

 

** افرادی که در فتنه نقش داشته، سکوت کرده یا آتش بیار معرکه بوده اند تأیید نخواهند شد

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با نامزدها حزبی، جناحی و گروهی عمل نکرده و نخواهد کرد گفت: انتصاب به گروهی خاص یا مستقل بودن کاندیداها مهم نیست و شورای نگهبان به گرایش ها کاری ندارد اما خط قرمزی مثل فتنه بسیار مهم است و افرادی که در فتنه نقش داشته، سکوت کرده یا آتش بیار معرکه بوده اند تأیید نخواهند شد.

حجت الاسلام تسخیری با تأکید بر اینکه در انتخابات بی طرفیم اما بی تفاوت نیستیم بیان کرد: کسانی که خود را کاندیدا کردند بررسی می شوند و اگر مشخص شود با پول های کثیف وارد عرصه شده تا جایی که در حدود شورای نگهبان است و حتی بعد از انتخابات با وجود آرای حداکثری باید حتما تایید شورای نگهبان را بگیرند.

 

** تا آخرین لحظه کاندیداها را رصد خواهیم کرد

عضو هیئت نظارت بر انتخابات مجلس در گیلان تصریح کرد: تا آخرین لحظات انتخابات و برابر مقررات کاندیداها را رصد خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به التزام عملی به اسلام به عنوان یک بند تشخیص صلاحیت گفت: کسی که تقید ندارد یا خود را مسلمان می داند اما در عمل بی تفاوت است؛ این عدم التزام عملی به اسلام است و صلاحیتش تأیید نخواهد شد.

 

تصاویر این خبر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه