فرماندار آستارا:

تالاب استیل آستارا لایروبی شود

فرماندار آستارا از ادارات حفاظت محیط زیست، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خواست تالاب استیل آستارا را به جهت پایداری برای ذخیره آب کشاورزی لایروبی کنند.

تالاب استیل آستارا لایروبی شود

به گزارش هشت‌دی عنایت رضایی پور امروز در بازدید از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا که به مناسبت هفته محیط زیست انجام شد، اظهار کرد: مشکل این تالاب ۱۳۸ هکتاری زیبا نداشتن عمق لازم برای نگهداری آب بیشتر است و به همین دلیل باید به لایروبی مستمر آن اقدام کرد.

وی از ادارات حفاظت محیط زیست، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خواست تالاب استیل آستارا را به جهت پایداری برای ذخیره آب کشاورزی لایروبی کنند و افزود: فاز اول لایروبی تالاب استیل آستارا با مشارکت، تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط باید انجام شود.

فرماندار آستارا با بیان اینکه تالاب استیل آستارا با وجود جاذبه های بسیار زیبا مانند قرار گرفتن در دامان کوه های سرسبز، تاکنون موضوع هیچ گونه طرح توسعه گردشگری یا زیست محیطی نبوده است، تصریح کرد: تالاب استیل در نتیجه این شرایط به عنوان ظرفیتی کم‌مانند، بدون متولی به حال خود رها شده است و باید از این ظرفیت گردشگری با جذب سرمایه گذار به نحو احسن استفاده کرد.

رضایی پور با اشاره به افزایش رفت و آمد کامیون‌های حامل محصولات و کالاهای صادراتی و ترانزیتی از گمرک آستارا به کشورهای همسایه، گفت: با توجه به تعداد زیاد کامیون‌ها، زمان‌بر بودن خروج از مرز و نبود تیرپارک کافی در شهرستان، بخشی از محدوده تالاب استیل آستارا به محل پارک کامیون‌ها تبدیل شده است.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست منطقه، تصریح کرد: کامیون های ترانزیتی حق پارک و ایجاد آلودگی در حاشیه تالاب استیل آستارا را ندارند و دستگاه های متولی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

فرماندار آستارا با اشاره به جولان سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر گردشگرپذیر آستارا که به یک معضل و عامل گلایه شهروندان تبدیل شده است، اظهار کرد: شهرداری آستارا و دستگاه‌های مسئول، در جمع‌آوری سگ های بلاصاحب اقدامات لازم را انجام دهند.

وی مقابله با تکثیر گیاه سنبل آبی را خواستار شد و گفت: طبق نظر کارشناسان امر، گیاه مهاجم سنبل آبی باعث برهم خوردن اکوسیستم طبیعت می‌شود و شهرداری و اداره حفاظت محیط زیست به جمع‌آوری آن از آبگیر سفیر امید آستارا اقدام کنند.

انتهای پیام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه