ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان؛

گزارشی از دستاوردهای بسیج؛ از ایجاد اشتغال تا فداکاری برای رهایی مردم از چنگ کرونا

در ابتدای فراگیری ویروس وحشتناک کرونا بسیاری از افراد از ترس، خود را در منزل محبوس کرده و حاضر نبودند به هیچ وجه از منزل جز برایرکارهای ضروری خارج شوند، اما بسیج فداکارانه در این میدان حاضر شد و با حضور در بیمارستان ها، مراکز درمانی، مراکز خدمت رسانی و مراکز ضدعفونی کننده خدمات درخشانی را انجام داد‌.

گزارشی از دستاوردهای بسیج؛ از ایجاد اشتغال تا فداکاری برای رهایی مردم از چنگ کرونا

به گزارش هشت دی، بسیج در زمینه های مختلف در جامعه فعالیت های خاص و جهادی را انجام داده در این گزارش تنها به چند خدمت بسیج آن هم در دو سال اخیر می پردازیم:

ایجاد اشتغال و کارآفرینی

بسیج در این باره کارنامه درخشانی دارد، به گفته حسن پور رئیس بسیج اصناف، یکی از اقداماتی که بسیح اصناف آن را دنبال می کند، رفع موانع تولید و راه اندازی کارگاه های تولیدی است تا از ظرفیت کارخانجات و واحدهای تولیدی کوچک در راستای اشتغال آفرینی استفاده شود.

یکی دیگر از طرح های بسیج در باب افزایش اشتغال طرح استاد و شاگردی است، به گفته رئیس بسیج اصناف، در طرح استاد شاگردی نیز بسیاری از فارغ التحصیلان پس از فارغ التحصیلی که بازار کار مشخصی ندارند آموزش می بینند و فارغ التحصیلان با همکاری بسیج در واحدهای کارگاهی و یا مغازه های تولیدی و صنعتی در محیط واقعی کسب و کار قرار گرفته و جوانان در واحدهای تولیدی مورد علاقه خود از قبیل کفش، پوشاک، کیف، مکانیکی و تعمیرات لوازم خانگی به کارآموزی مشغول شده و در نهایت زمینه اشتغال آنها فراهم می شود.»

 

این در حالی است که به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در سال گذشته و نیمه نخست امسال ۶۱۹ شغل از طریق بسیج سازندگی استان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در پنج سال اخیر ۶۳۴۵ شغل ایجاد شده است، همچنین بیش از ۶۰۰ نفر در ۳۲ عرصه برای کمک به امنیت غذایی تسهیلات دریافت کردند که در بخش های کشاورزی، دام پروری، پرورش قارچ، دام و طیور و زنبور عسل و… بوده است.

توزیع۹۰۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در گیلان

در ابتدای فراگیری ویروس وحشتناک کرونا بسیاری از افراد از ترس، خود را در منزل محبوس کرده و حاضر نبودند به هیچ وجه از منزل جز برای کارهای ضروری خارج شوند، اما بسیج فداکارانه در این میدان حاضر شد و با حضور در بیمارستان ها، مراکز درمانی، مراکز خدمت رسانی و مراکز ضدعفونی کننده خدمات درخشانی را انجام داده که متاسفانه آن گونه که باید در جامعه دیده نشد.

امسال همزمان با آغاز هفته بسیج در قالب رزمایش جهادگران فاطمی در گیلان، ۴۰هزار بسته معیشتی بین اقشار کم درآمد در حال توزیع است این در حالی است که به گفته مدیر برنامه ریزی سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۰۰هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

وی در این باره گفت: این بسته های معیشتی با توجه به ظرفیت پایگاه های بسیج، گروه های جهادی و خیرین در مناطق محروم و مناطق هدف در بین خانوار های آسیب پذیر شناسایی شده و سازماندهی شده توسط پایگاه ها، توزیع می شود.

آبرسانی به ۶ شهرستان و ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان حال حاضر بیش از ۲۰ پروژه در حال اجرا بوده که بزرگترین آن آبرسانی در سطح شهرستان های رشت، تالش، آستارا، خمام، رودبار و سیاهکل است. در راستای اجرای این پروژه ۷۵۰ کیلومتر لوله گذاری و حفر ۳۱ حلقه چاه آب و احداث ۴۸ مخزن آب و ایجاد ۴۸ ایستگاه پمپاژ آب در دستور کار است.

 

وی با بیان اینکه گیلان ۳۵۰۰ گروه جهادی ثبت شده دارد که در هفته بسیج امسال شاهد فعالیت ۸۰۰ گروه خواهیم بود به ساخت و واگذاری ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان در چهار سال اخیر توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در فاز سوم ساخت ۵۰۰ واحد دیگر را در دست اجرا داریم؛ همچنین از طریق پایگاه های مقاومت بسیج محلات خانه های نیازمند بازسازی و تعمیر شناسایی و از طریق گروه های جهادی بسیج سازندگی اقدام می شود.

دستاوردهای بسیج منحصر به یک گزارش نشده و باید کتاب های متعدد درباره فداکاری بسیج در تمام زمینه ها نوشت که مهمترین آن بحث امنیت بوده که این روزها بیش از هر روز دیگر امنیت حس می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه