دختر دانشجوی افغانستانی ساکن کابل در گفتگو با ۸دی:

“دختر همسایه” حاوی حقایقی است که توسط مدعیان آزادی بر افغانستان حاکم شد/ آمریکایی ها از مردم استفاده ابزاری می کنند تا به منافع خودشان برسند

دختر دانشجوی افغانستانی ساکن کابل با بیان اینکه “دختر همسایه” حاوی حقایقی است که توسط مدعیان آزادی بر افغانستان حاکم شد، گفت: با خودم فکر می کنم چرا برخی از دختران ایرانی پیش خود فکر می کنند زندگی و آزادی که به سبک غربی معرفی می شود برایشان خوشبختی می آورد!، اگر قرار بود آزادی به سبک غربی خوشبختی بیاورد، خب در افعانستان می آورد این در حالی است که آمریکا هر کجا که ورود کرد آن کشور را تباه کرد و از بین برد.

“دختر همسایه” حاوی حقایقی است که توسط مدعیان آزادی بر افغانستان حاکم شد/ آمریکایی ها از مردم استفاده ابزاری می کنند تا به منافع خودشان برسند

“پرند” دختر دانشجوی افغانستانی ساکن کابل در گفتگو با خبرنگار ۸دی پیرامون اغتشاشات و آشوب های اخیر در ایران و اجرای نماهنگ “دختر همسایه” توسط دختران افغنستانی مطالبی را بیان کرد که در ادامه می خوانید.

 

این دختر دانشجوی افغانستانی در گفتگو با ۸دی، گفت: آمریکا همیشه می گوید ما برای مردم جهان آزادی را به ارمغان می آوریم این در حالی است که هر جا که وارد می شود چه در افغانستان چه در کشورهای دیگر به دنبال منافع خودش است.

مردمی که دید عمیقی ندارند در دام غربی ها می افتند

وی ادامه داد: آمریکا زمانی که در افغانستان حضور داشت به هیچ کدام از وعده هایی که در رابطه با آزادی، حقوق زنان و… داد عملی نکرد و آن ها همواره از مردم استفاده ابزاری می کنند تا به منافع خودش برسند اما مردمی که دید عمیق ندارند و مسائل را به خوبی درک نمی کنند خیلی راحت در دام کشورهایی مانند آمریکا و غرب می افتند.

این دانشجوی افغانستانی، تصریح کرد: آمریکا دم از حقوق بشر می زند اما سربازانش بسیاری از افغانستانی ها را در کشورم به شهادت رساندند یا زندانی کردند و همه ما از این وضعیت خسته شده بودیم، چون هیچ پیشرفتی نداشتیم، فساد در کشور موج می زد و انتخابات تقلبی برگزار می شد و هیچ پایه و اساسی بر کشور حاکم نبود.

“دختر همسایه” حاوی حقایقی است که توسط مدعیان آزادی بر افغانستان حاکم شد

وی با اشاره به موضوع نماهنگ “دختر همسایه” بیان کرد: موضوعات مطرح شده در این ویدئو درست و حقیقتی است که بر کشور من حاکم بود، آمریکایی ها ۲۰ سال بر کشور من سیطره داشتند اما هیچ تغییر اساسی و بنیادی بر خلاف وعده هایی که داشتند انجام ندادند و برعکس از مفسدین و عوامل فساد حمایت می کردند.

این دانشجو افزود: در هنگام حضور آمریکایی ها در افغانستان آزادی که اصلا در این کشور وجود نداشت، آزادی یعنی چه! اگر بر خلاف اقدامات آمریکا در افغانستان حرفی می زدی، آمریکا به راحتی مخالفانش را ترور می کرد.

چرا دختران ایرانی فکر می کنند زندگی به سبک غربی ها برایشان خوشبختی می آورد!

وی با بیان اینکه با خودم فکر می کنم چرا مردم ایران یا برخی از دختران ایرانی پیش خود فکر می کنند زندگی و آزادی به سبک غربی ها برایشان خوشبختی می آورد!، گفت: آزادی که به شکل غربی معرفی می شود با خود خوشبختی نمی آورد اگر قرار بود آزادی به سبک غربی خوشبختی بیاورد، خب در افعانستان می آورد این در حالی است که آمریکا هر کجا که ورود کرد آن کشور را تباه کرد و از بین برد.

وی تصریح کرد: اگر بررسی کنید می بینید که نقش زنان افغانستانی در دوران حضور آمریکا خیلی اثرگذار نبوده و آن هایی هم که در وزارت یا پارلمان بودند دست نشانده آمریکا بودند نه انتخاب مردم افغانستان.

هیچ گاه بیگانه کشور ما را نمی سازد

این دختر دانشجوی افغانستانی تأکید کرد: باید درک کنیم و به یاد بسپاریم که هیچ گاه یک کشور بیگانه، کشور ما را نمی سازد بلکه خود مردم هستند که باید کشورشان را بسازند و برای کشورشان دل بسوزانند.

وی تصریح کرد: پول آمریکا به جیب کسانی می رود که از سیاست های او حمایت می کنند و اگر کسی از سیاست آن ها حمایت نکند به راحتی او را از سر راه بر می دارند.

نمی توانیم بگوییم ایرانی ها آزادی در پوشش ندارند

این دختر افغانستانی در رابطه با مطالباتی که برخی به عنوان “آزادی پوشش” در ایران مطرح می کنند، گفت: وقتی در یک کشور اسلامی زندگی می کنید باید قوانین او را هم بپذیرید و آنطور که من میدانم و دیده ام نمی توانیم بگوییم ایرانی ها آزادی در پوشش ندارند چرا که آنطور نیست که یک پوشش خاصی بر مردم تحمیل شود و بگویند حتما باید یک نوع لباس خاصی بپوشید و به نظر من از این منظر فکر نمی کنم خیلی فشار بر علیه دختران ایرانی باشد، دختران ایرانی به راحتی می توانند دانشگاه بروند و به راحتی آزادی رفت و آمد دارند زیرا در همه سال ها ایران کشور با ثباتی در منطقه بوده است و مشکلاتی که دارد به خاطر تحریم های اقتصادی است.

شهید سلیمانی در به چالش انداختن آمریکا یک شخصیت کاریزماتیک بود

وی در پایان در پاسخ به احساسش نسبت به شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: به نظر من آقای سلیمانی در شکست داعش و به چالش انداختن آمریکا یک شخصیت کاریزماتیک بود و  در راستای منافع ملی کشورش بسیار سرسختانه کار می کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه