دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع):

زیارت عاشورا متن روشنگری نسبت به جریان حق علیه باطل است

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه زیارت عاشورا و مجالس اهل بیت (ع) باید زمینه جهل‌زدایی را فراهم نماید، گفت: متن زیارت عاشورا متن روشنگری نسبت به جریان حق علیه باطل است.

زیارت عاشورا متن روشنگری نسبت به جریان حق علیه باطل است

به گزارش ۸دی،آیت‌الله رضا رمضانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در مراسم روز ششم ماه محرم که در بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موارد مهم در مباحث دینی بحث تقابل با جریان ظلم و شرک است.

وی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا یک زیارت با سند و یک نوع تحلیل است، تصریح کرد: جلسات مربوط به اهل بیت (ع) و عاشورا باید ما را به عنوان یک منتظر واقعی تربیت کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه جلسات امام حسین (ع) سه ویژگی کلی دارد، افزود: ویژگی اول اینکه ما را به لحاظ انسان‌سازی تربیت کند و دوم اینکه باید جلسات روشنگری و خودسازی باشد.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: ویژگی سوم نیز این است که مجالس حسینی باید زمینه لازم برای حضور در میدان را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس امام حسین (ع) باید جهاد تبیین داشته باشیم، ابراز کرد: این مجالس در واقع محل تقویت جهاد با نفس و ایجاد جهاد تبیین و روشنگری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: متن زیارت عاشورا متن روشنگری نسبت به جریان حق علیه باطل است.

وی با اشاره به اینکه برای آمادگی حضور در میدان جهاد باید خود را تربیت کنیم، اذعان کرد: اگر می‌خواهیم زیارت عاشورا را به معنای واقعی درک کنیم باید در کنار امام منتظر(عج) باشیم.

آیت‌الله رمضانی افزود: ماندن در کنار امام زمان(عج) می‌تواند زمینه‌ساز انتقام‌گیری به نفع مظلومیت، حقیقت امام حسین (ع) و کرامت انسانی باشد.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا و مجالس اهل بیت (ع) باید زمینه جهل‌زدایی را فراهم نماید، تصریح کرد: مجلس عزاداری امام حسین (ع) باید علم و دانش ما را نسبت به تکالیف و وظایف خود تقویت کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تاکید کرد: زیارت عاشورا ما را در میدان تکلیف قرار می‌دهد و انسان باید با دشمنان خدا و اهل بیت (ع) با قلب خود، مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید همیشه روشنگری داشته باشد، اظهار کرد: در قرآن آیات متعددی در رابطه با امر جهاد آمده و جهاد با نفس برای این است که انسان خود را ساخته و به قرب الهی برساند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه اسلام به حوزه مقاومت و جهاد تاکید ویژه‌ای می‌کند، افزود: انسان اگر مرتکب گناه شود خداوند و اهل‌بیت (ع) آن را می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ عده‌ای با جریان حق مخالفت می‌کردند، اذعان کرد: همه باید در برابر زیاده‌خواهی جریان باطل ایستادگی کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه