کم آبی شالیزارها در دریاسر لنگرود/ دادستان: با تعلل و ترک فعل مدیران برابر با قانون برخورد می شود

کشاورزان دریاسر لنگرود به دلیل کم آبی و خشک شدن شالیزارهایشان جلوی فرمانداری این شهرستان حضور یافته و از فرماندار خواستند برای حل این مشکل چاره ای بیندیشد. 

کم آبی شالیزارها در دریاسر لنگرود/ دادستان: با تعلل و ترک فعل مدیران برابر با قانون برخورد می شود

به گزارش ۸دی، کشاورزان دریاسری از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود به دلیل کم آبی و خشک شدن شالیزارهایشان جلوی فرمانداری شهرستان لنگرود حضور یافته و از فرماندار خواستند مشکلاتشان را بشنود و برای حل این مشکل چاره ای بیندیشد.

بر اساس موافقت فرماندار لنگرود ، تعدادی از کشاورزان به نمایندگی از سایر افراد به همراه اعضا شورا و دهیار دریاسر با جلالی فرماندار این شهرستان دیدار و مشکلات کم آبی شالیزارهایشان را بیان کردند.

در پایان مقرر شد از پس فردا سه شنبه ۳۱ خرداد به مدت ۲ روز آب کانال اصلی بطور مستقیم بسمت شالیزارها و کانال‌های دریاسر باز شود.

سیدهاشم میرحسینی دادستان عمومی و انقلاب لنگرود هم در نامه ای به روسای جهاد کشاورزی و امور آب این شهرستان گفت: با عنایت به اینکه کاهش بارندگی ها موجب کم آبی در برخی از شالیزارهای شهرستان لنگرود شده و این امر موجب نگرانی کشاورزان قشر زحمتکش که در تولید وتامین مواد غذایی نقش به سزایی دارند و درراستای پیشگیری از وقوع جرم برخورد با افراد سود جو و فرصت طلب که باعث تضییع و اتلاف آب میگردند مقرر است با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت  های موجود برای تسهیل در روند آب رسانی با سرکشی مستمر و اعزام کارشناسان خبره یا نماینده مجرب به مناطقی که با تنش آبی مواجه می باشند با همکاری مرجع انتظامی نسبت به مدیریت و توزیع عادلانه آب اقدام وموانع اختلال در امر آب رسانی مرتفع  ومراتب بلافاصله به این مرجع گزارش گردد.

بدیهی  است در صورت تعلل و سهل انگاری و ترک فعل منتهی به سوخت مزارع برابر با قانون برخورد می گردد.

بحران آب جدی است و باید اطلاع‌رسانی صحیحی در این زمینه صورت گیرد و هدر رفت منابع آبی، جبران‌ناپذیر و خسارت‌بار است.

به عقیده کارشناسان اهل فن در چند سال گذشته مدیریت منابع آبی خوبی نداشته‌ایم و منابع آب زیرزمینی با حفر چاه‌های غیرمجاز و خشک شدن تالاب‌ها و…به هدر رفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه